transportatoriDeşi Aradul a fost ferit, cel puţin pentru moment, de urgia provocată de zăpadă în alte zone ale ţării, transportatorii din judeţ nu au scăpat de probleme. Având în vedere că sunt firme care au contracte cu parteneri din toată ţară, blocajele de trafic apărute din cauza nămeţilor au provocat întârzieri şi pierderi care s-au resimţit şi la Arad. Pentru a veni în sprijinul transportatorilor care au TIR-uri în zonele unde au fost căderi masive de zăpadă, Siegfried Mayer, secretarul general al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” Arad, povesteşte că s-a luat legătura cu re­pre­zen­tanţii CNADNR, pentru formarea unor convoaie în fruntea cărora să meargă un utilaj de deszăpezire. „Cum transporturile nu se reduc doar la Zona de Vest a ţării, transportatorii arădeni au întâmpinat şi ei probleme. Astfel, împreună cu Augustin Hagiu, s-a luat legătura cu directorul general al CNADNR. Domnul Hagiu a discutat cu directorul, solicitându-i cel puţin un utilaj de deszăpezire care să fie urmat de coloanele de TIR-uri şi maşini, pentru a evita blocajele. Nu noi am inventat roata, dar este impropriu să ceri operatorilor din transporturi să rămână blocaţi într-un loc şi să aştepţi să vină vremea bună. Din fericire, reprezentanţii CNADNR au ascultat doleanţa noastră, pentru a putea să circulăm şi pe timp de viscol. Asta pentru că încercăm să limităm la minim oprirea TIR-urilor, cea mai bună variantă fiind să le ţinem în mişcare”, a declarat Mayer. Acesta a ţinut să precizeze că speră ca în urma faptului înţelegerii la care s-a ajuns cu CNADNR, să fie limitate întârzierile şi să dispară aglomerările de TIR-uri de pe marginea drumului.
Firmele de transport vor rovignete mai ieftine
În ceea ce priveşte problema rovignetelor, secretarul general al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” Arad spune că directorul CNADNR care a cerut transportatorilor să-şi facă poze pentru a dovedi că au rămas înzăpeziţi pentru a nu fi amendaţi în cazul în care le-a expirat rovigneta a procedat greşit. „Părearea mea este că a fost o greşeală din partea directorului general să înainteze o astfel de propunere. Ar fi fost normal ca acele camere folosite pentru verificarea maşinilor care au sau nu rovignetă să fie dezactivate, să nu se ajungă la amenzi pentru depăşirea termenelor”, a mai spus Mayer. Acesta a ţinut să precizeze că taxa de rovignetă pe an pentru o maşină de mare tonaj este de 1.210 euro. Astfel, multe firme de transport nu îşi permit să plătească taxa, preferând să cumpere o rovignetă valabilă o singură zi sau câteva zile. Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” Arad. „Din păcate Guvernul nu şi-a ţinut promisiunea de a reduce cuantumul taxei de rovignetă pentru un an, aşa cum era normal. Dacă s-ar fi făcut acest pas, s-ar fi putut ajunge ca transportatorii să nu-şi mai achiziţioneze rovignete pe o zi, pentru a o utiliza doar pe porţiunea de drum unde este obligatorie. Dacă rovigneta pe an ar fi mai ieftină, statul ar încasa sume mai mari decât din vânzarea unor rovignete valabile pe o zi. În acest sens am avut discuţii la CNADNR, dar cei de acolo nu şi-au respectat cuvântul”, a încheiat Siegfried Mayer.

Recomandările redacției