Transportatorii protestează împotriva scumpirii motorinei: peste 150 de TIR-uri au îngreunat traficul pe centură

1
145

protest pagina protest primaTransportatorii se ţin de cuvânt. Imediat după ce Guvernul a anunţat introducerea unei taxe suplimentare de şapte cenţi pe litrul de combustibil, reprezentanţii firmelor de transport au anunţat că vor opri activitatea, pentru că aşa nu se mai poate. Ieri a avut loc la Arad prima acţiune de amploare. Peste 150 de TIR-uri s-au strâns încă de la ora 6 dimineaţa în zona Centurii de Nord-Vest, care face parte din DN 7, unde au îngreunat traficul, circulând în coloană.  Protestatarii sunt nemulţumiţi atât de introducerea taxei de şapte cenţi pe litru de benzină şi motorină, cât şi de amenzile foarte mari. Ei spun că scopul lor nu este acela de a bloca traficul, ci de a trage atenţia Guvernului cu privire la problemele cu care se confruntă. După ce au circulat câteva ore, autotrenurile au fost parcate pe o parte şi alta a drumului. În aceste condiţii, şoferii spun că va fi afectată aprovizionarea magazinelor, chiar dacă Sărbătorile de Iarnă bat la uşă. „Acest protest al transportatorilor se doreşte a fi un strigăt de ajutor către guvernanţi. Vom rămâne perseverenţi până ce vor începe convorbiri cu reprezentanţii Confederaţiei Transportatorilor pe această temă. Cerem aducerea la lumină a modificărilor legislative promise de Ministerul Transporturilor încă din luna mai şi eliminarea celor şapte eurocenţi din costul carburanţilor, care ne vor crea un handicap enorm faţă de firmele străine. Fiecare Guvern din Europa îşi protejează transportatorii, dar după câte vedem, Guvernul Ponta face ce doreşte în această direcţie. Economia noastră, în loc să evolueze, merge înapoi. Amenzile sunt disproporţionat de mari faţă de abaterile comise. Acest lucru trenează de anul trecut, când ni s-a promis că legislaţia specifică va fi modificată”, a declarat Siegfried Mayer, secretarul general al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” Arad. Acesta susţine că poate să înţeleagă că guvernanţii au nevoie de banii încasaţi din amenzi, dar sancţiunile trebuie să aibă, în primul rând, un caracter profilactic şi să fie în concordanţă cu abaterile săvârşite. „Am ajuns să plătim 300 de milioane de lei pentru depăşirea cu un kilogram a masei maxime admise. Vom continua să protestăm până ce Guvernul nu va realiza că transportatorii reprezintă un segment important din economia naţională cu care trebuie să poarte discuţii serioase, nu să facă doar promisiuni. Din păcate, timpul promisiunilor a trecut, acum aşteptăm fapte”, a mai spus Mayer.
Şi ceilalţi participanţi la protest sunt hotărâţi să meargă până la capăt. „Creş­te­rea accizelor la motorină nu ne va afecta doar pe noi, va afecta întreaga eco­no­mie. Scumpirea carburanţilor va duce la creşterea preţurilor de transport, apoi la creşterea tuturor preţurilor”, spune un şofer nemulţumit. Un altul este de părere că Guvernul îşi bate joc pur şi simplu de transportatori.  Protestatarii mai susţin că sancţiunile impuse de Guvern ar trebuie să fie în concordanţă cu salariile angajaţilor. „Dacă mi-am uitat legitimaţia acasă,  iau o amendă de 80 de milioane de lei vechi, iar eu am sa­la­riul minim pe economie. Nu mi se pare corect. Guvernul nu se gândeşte să facă amenzile conform salariilor oamenilor din branşă”, spune un alt protestatar.
Reprezentanţii Confederaţiei Naţionale Rutieră (CNR) susţin că actualul mi­nistru al transporturilor nu a răspuns niciuneia dintre adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluării mandatului, „înţelegând să se întâlnească, după modelul fostului ministru Relu Fenechiu doar cu «apropiaţi» ai minis­terului cu care de altfel, în ultimele săptămâni, se «aranjează» pe şest legislaţia”.
Pe de altă parte, în încercarea de a drege busuiocul,  premierul Ponta a declarat, ieri, că introducerea accizei de şapte cenţi ar putea fi amânată în cazul motorinei, dar nici nu vrea să audă de o măsură similară în cazul benzinei.

1 COMENTARIU

  1. JIMY HAFA si TEAMSTERS A FOST NIMICA pe linga acest liuder al Transporturilor Siegfried Meyer o fi si Patronul Propietarul Magazinelor din U.S.A FRED MEYER de e asa tare tipul, oricum BRAVO LUI SI ARADENILOR CURAJOSI CARE REVOLUTIONEAZA PRIMII INDUSTRIA TRANSPORTURILOR!!!
    -In definitiv au perfecta dreptate pentruca GUVERNANTI si cei cu idei trasnite de marire a inpozitelor la CAMIONAGII PROFESIONISTI nu stiu care este viata grea a acestora si CONDITIILE MIZERABILE IN CARE SE LUCREAZA IN CONDITIILE CAPRICIOASE DE IARNA EI ACESTI POLITICIENI SI POLITISTI DE TRAFIC DACA AR PETRECE CITE O SAPTAMANA MACAR DIN AN IN ACESTE CONDITI SAR GINDI SERIOS SA NU MAI HARASEZE PE BIETI CAMIONAGI CARE CISTIGA IN MARE STRES O PIINE CU SUDOARE SI STIND IN FRIG FARA DUSURI IN FIECARE ZI SI FARA FAMILIE CA VECHI PROFESIONIST SI SOFER SI AICI IN U.S.A. COMERCIAL VA VORBESC DIN EXPERIENTA SI Domnul Matula Iosif EUROPARLAMENTARUL NOSTRU ARADEAN CRED CACI NU SA REFERIT LA ACEST TIP DE MODERNIZARE A TRANSPORTURILOR IN ADAUGAREA DE NOI ACIZE SI TAXE NECOMPARATIV CU EUROPENI SI ECHIPAMENTUL NOU AL ACESTORA SO AR TREBUI SA SE IA SERIOS TOATE ACESTEA DECALAJE IN CALCUL SI SA SE MAREASCA SI SALARIILE SOFERILOR PROFESIONISTI DIN ROMANIA CA SI AL EUROPENILOR SI INLOCUITE CAMIOANELE VECHI NECOMPETITIVE IN TOATE CU ALE EUROPENILOR!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.