Cel mai longeviv şi mare târg de artă anual newyorkez ArtExpoNY Art Fair sau AENY, aflat la a 41-a ediţie, prezintă expoziţia personală (Solo art show) a artistului de origine arădeană Florian Liber – o premieră naţională românească, arădeană precum şi montrealeză. De acest târg au beneficiat artişti notabili : Andy Warhol, Peter Max, Robert Raushenberg (precizeaza Washington Post).

Targul de arta de renume mondial Art Expo NY sau AENY 2019 este cotat , dupa organizatori, world- class art cu participanti din Londra, Amsterdam, Barcelona, Viena, Padova, Praga, Copenhaga, New York, Miami, Los Angeles, Las Vegas, Tokyo, Osaka, Beijing, Seoul, Sao Paolo, Sydney, Tai Pei, Vancouver, Toronto s.a.m.d.) are loc in celebrul chei 90 Volta NY (Pier 90, Volta facility) in perioada 4-7 aprilie 2019.

Artistul Florian Liber prezinta o colectie inedita de sculptura inorganica, pictura-obiect si arta conceptuala (tehnica : marmura, otel, acrilic, nanotehnologie si fibra de sticla) numita “INORGANIC – the new era of embodiment” ca rezultat a unei colaborari internationale de ultima ora canadiano- americane cu renumite universitati de anvergura mondiala. Artistul de renume international detine deasemenea o diplôma de inginer in Cibernetica si Robotica industriala pe langa masteratul in arte actuale montrealez, cursurile urmate la Facultatea de Arte din Timisoara, sectiunea Pictura, si cele particulare cu regretatul artist si profesor aradean Valentin Stache; adaugam aici ca fiind fostul protejat/ protegee al criticului si istoricului de arta de anvergura europeana Dna Eleonora Costescu – Asociatia Internationala a Criticilor de Arta UNESCO. Artistul a publicat si publica articole de specialitate din domeniul artelor actuale si cibernetica mentionate in bibliografiile unor cercetatori din domeniu.

https://florianliber.com/%5Bsolo%5D-new-york-2019

„Ego-ul trupului, așa cum a spus Freud, este ego-ul cel mai primitiv și fizic și organic.

Se pare clar că exploziile violente care au avut loc recent au influențat decisiv redefinirea imaginilor corporale umane, a percepțiilor trupului.

Cu cincizeci de ani în urmă, a gândit Francis Bacon, a dorit să restabilească corpul „la un fel de demnitate, demisie animală”. Pentru el, arta era despre coaste, antebrațe și cavitati oculare. Era vorba despre carne peste oase. Bacon nu uită niciodată că carnea este mancare. (Myfanwy Piper)

În cazul meu, osul devine excesiv, carnea devine noncarnala, o redefinire anorganică. Furnizorul de inflorescențe de tot felul, ca inflexiune, de nuanțe livid și strălucitoare: verde smarald și ftalo, albastru albastru de cobalt sau saturate galben roșu și șocant, albi de titan sepulhral și linii ritual primitive. Excesele sculpturilor mele, montarea oțelului și a fibrei de sticlă, concretizează anatomii și dispozitivele nanotehnologice inteligente, ca proteză a omenirii actuale.

 

Abordarea mea artistică aclamă extremele spectaculoase ale manipulării corporale de către noile tehnologii, deconstrucția corporalității și evaporarea corpului în virtual, trecerea la o nouă estetică, măcelărirea corpului ideal ca dar din natură. Aceste plecări au eliberat mai întâi corpul de la codificarea societală, delimitarea estetică și «închisoarea întrupării lui Dumnezeu»”, a declarat Florian Liber pentru Glasul Aradului.

 

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției