Volumul operaţiunilor de factoring derulate de UniCredit Ţiriac Bank, în 2012, s-a ridicat la 796,5 milioane euro, stabil faţă de nivelul înregistrat în 2011, au anunţat, luni, reprezentanţi ai băncii.

Industriile care au contribuit cel mai puternic la volumul de factoring realizat sunt construcţiile (28%), segmentul auto&echipamente (19%), metale & chimicale (14%) şi agricultură & industrie alimentară (13%). Structura reflectă specificul pieţei din România, construcţiile fiind cel mai puternic reprezentate în cadrul tranzacţiilor de pe piaţa internă, în timp ce segmentele auto&echipamente şi metale & chimicale sunt reprezentative pentru tranzacţiile de export, respectiv import.

Ponderea cea mai mare în rulajul înregistrat la nivelul lui 2012 au avut-o operaţiunile din factoring intern (83.2% din totalul creanţelor gestionate). În paralel cu disiparea riscului, banca s-a concentrat însă şi pe susţinerea exporturilor şi importurilor, efort subliniat de faptul că rulajul din factoringul de export a crescut cu 163% faţă de 2011, iar rulajul din tranzacţiile de factoring de import a crescut cu 90% faţă de 2011, dar şi de dobândirea statutului de membru cu drepturi depline al Factors Chain International, precizează reprezentanţii UniCredit Ţiriac Bank.

„Zona de factoring a reprezentat un segment strategic pentru banca noastră începând din 2007, volumul creanţelor gestionate crescând de zece ori în perioada 2008-2012, în condiţiile în care am dorit să răspundem nevoii clienţilor noştri pentru acest produs, nevoie care, în contextul economic dificil, s-a amplificat constant. Menţinerea volumului de creanţe cesionat către compania noastră în 2012 comparativ cu anul anterior a avut la bază o politică de risc prudentă, în sensul în care eforturile noastre s-au concentrat în direcţia disipării riscului. Astfel, numărul de aderenţi (companii care au cesionat către noi creanţe) a crescut în 2012 la 421, faţă de 2011, când s-a situat la un nivel de 251”, arată Alecsandra Valasuteanu, head of Factoring UniCredit Ţiriac Bank, într-un comunicat remis AGERPRES.

UniCredit Ţiriac Bank oferă un pachet complet de produse de factoring: factoring intern şi de export cu şi fără regres, factoring de import, servicii de colectare independente, reverse factoring şi maturity factoring Factoring-ul la scadenţă se adresează debitorilor mari corporaţii; astfel, aceştia pot beneficia de termene de plată extinse fără a modifica structura relaţiei comerciale cu furnizorii, în baza unui acord cu Factorul.

Pachetele de factoring sunt accesate de companii mici şi mijlocii şi de multinaţionale care vând sau cumpără produse sau servicii cu plată la termen. Companiile cu cifră de afaceri între 5 şi 50 milioane euro au contribuit cu 52% din totalul volumului de factoring derulat de UniCredit Ţiriac Bank în 2012.

‘Din punctul de vedere al clienţilor, argumentele pentru alegerea unei facilităţi de factoring sunt multiple: accesibilitate ridicată în comparaţie cu produsele tradiţionale de finanţare pe termen scurt, nesolicitarea unor garanţii suplimentare faţă de cesiunea creanţelor preluate în factoring (element extrem de important în această perioadă de blocaj pe piaţa imobiliară, când evaluarea potenţialelor garanţii nu s-a ridicat la nivelul din anii trecuţi), eficientizarea cash-flow-ului prin externalizarea serviciilor de colectare a creanţelor într-o perioadă în care observăm cu toţii o înrăutăţire generală a comportamentului de plată indiferent de domeniu, posibilitatea de a-şi plăti furnizorii în avans şi de a beneficia, astfel, de reduceri de preţ, protecţia faţă de riscul de neplată al debitorilor şi, nu în ultimul rând, o finanţare flexibilă. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre liderii pieţei de factoring, cu o cotă de piaţă estimată la 27% în 2012, şi va continua să acorde o atenţie deosebită produselor de factoring, pentru a putea sprijini cât mai adecvat nevoia de finanţare, protecţie la riscul de neplată şi de eficientizare a fuxurilor de numerar, atât de pregnantă în piaţă din România’, arată Alecsandra Valasuteanu.

Factoringul include un pachet de servicii pe care banca îl pune la dispoziţia companiilor în baza creanţelor pe care acestea le au asupra clienţilor lor. Serviciile incluse în acest pachet includ plata în avans a creanţelor cu termene scadente situate în viitor, administrarea creanţelor, colectarea creanţelor şi acoperirea riscului de neplată a debitorilor.

 

Recomandările redacției