• Celălalt pasaj, situat la ieșire din Micălaca, mai are de așteptat, spre nemulțumirea șoferilor.
  • Niciun politician n-a participat la deschiderea traficului.
  • Valoarea investiției se ridică la 31.719.000 lei.

Ieri, în jurul orei 12, a sosit momentul aşteptat de şapte ani de zile -fără glumă- de şoferii care sunt nevoiţi să ocolească municipiul Arad. Traseul nou creat de pe varianta de ocolire a mu­nicipiului, peste liniile CF Brad- Curtici- DJ 709 B, a fost deschis (e adevărat: fără ceremonie, fără tăieri de panglici), în prezenţa directorului D.R.D.P. Timişoara, Cristian Ispravnic. „Am reuşit în sfârşit să terminăm acest pa­saj, un pasaj care s-a construit foarte greu. Au fost necesari şapte ani pentru a reuşi să circulăm (…). Cred că e totuşi un moment favorabil, şoferii au suferit foarte mult în această zonă şi mă bucur că am reuşit să-i dăm drumul”, a declarat directorul.
O istorie cu hopuri
După ce termenul de deschidere a fost amânat de trei ori doar anul acesta, asta în timp ce unii transportatori pierdeau până la câteva ore de stat la coadă pe zi, în condiţiile în care trebuiau să treacă în mod repetat de liniile de cale ferată, după războaie politice interminabile în care toată lumea se plângea de toată lumea, după ce asfaltul a fost pus doar pentru a fi schimbat din cauza proastei calităţi, Tehnodomus, firma care a preluat investiţia, a reuşit, în sfârşit, să facă pasajul folosibil. Cristian Ispravnic a precizat că valoarea investiţiei, finalizate după ce contractul cu C.C.C.F. – Filiala Drumuri Poduri Timişoara S.R.L. a fost reziliat şi lucrarea i-a fost atribuită societăţii Tehnodomus, se ridică la 31.719.000 lei cu TVA, având ca sursă de finanțare bugetul de stat. Acesta a adăugat că, în prezent, se lucrează la pasajul de pe Calea Şiriei, care speră că va fi finalizat anul viitor.
Un viitor cu surprize
În scurt timp după deschiderea de ieri, traficul a fost normal, probabil pentru că mulţi nici nu credeau că pasajul va fi, cu adevărat, inaugurat. De ce nu s-a prezentat niciun politician la inau­gurare? Probabil de ruşine. Lipsa de transparenţă şi acuzele de minciună şi incompetenţă generalizată din partea celor implicaţi de la diverse partide politice, atât la nivel guvernamental, cât şi local, precum şi activitatea vădit îngreunată a celebrei firme care a preluat achiziţia în 2017 au fost definitorii în ceea ce priveşte climatul de neîncredere cu care a debutat săptămâna.
Între timp, putem spera că finalizarea pasajului va reduce din timpii morţi cu care se confruntă transportatorii, din oboseala zilnică a celor implicaţi în trafic şi din numărul de accidente. Traficul în zonă va fi, deci, regularizat, dar, spun unii, problema se va muta spre Micălaca. De urmărit.

Recomandările redacției