Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, a înregistrat în anul fiscal 2012/2013, încheiat în martie, venituri totale de 769 mil. euro, o scădere organică de 5,1% faţă de anul anterior, determinată în principal de micşorarea cu aproape 40% a tarifelor de interconectare, potrivit datelor comunicate de companie.

“Veniturile din servicii au atins valoarea de 713,2 mil. euro pentru întregul an fiscal 2012-2013, în scădere cu 7% faţă de anul anterior (pe baza organică), în principal din cauza scăderii tarifelor de interconectare. Fără efectul micşorării tarifelor de interconectare (aplicate în 1 martie şi 1 septembrie 2012), veniturile din servicii au scăzut cu 1,3%, de la un an la altul, pe baza organică. Veniturile din servicii în cel de-al 4-lea trimestru, încheiat la 31 martie 2013, au avut aceeaşi valoare ca şi în perioada similară a anului anterior (pe bază organică), excluzând impactul scăderii ratelor de terminare, ceea ce arată tendinţa de stabilizare în zona veniturilor.

Profitul operaţional (profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare – EBITDA) a atins valoarea de 275,4 mil. euro în anul fiscal 2012-2013, iar EBITDA ca procent din servicii a fost de 35,8%, în scădere cu 1,5 puncte procentuale faţă de anul anterior”, conform datelor communicate de Vodafone România.

Excluzând impactul reglementaărilor, veniturile companiei au fost în creştere, a punctat Inaki Berroeta, preşedinte şi CEO al Vodafone România.

“Am încheiat un an foarte productiv şi dinamic, marcat de evenimente importante pentru Vodafone România, cum ar fi lansarea serviciilor 4G şi a Centrului Regional de Operaţiuni de Reţea, care coordonează, din Bucureşti, activitatea a 7 reţele Vodafone. Dacă excludem impactul total al reglementării, veniturile noastre au fost în creştere, în trimestrul al patrulea încheiat la 31 martie 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce reprezintă un semn de stabilitate care ne face să fim optimişti. Veniturile din date mobile au crescut cu peste 25% în trimestrul patru şi ne aşteptăm ca această tendinţă să continue pe parcursul anului, la fel ca şi adopţia accelerată a smartphone-urilor – două linii de business pe care le vom susţine puternic în continuare” a spus Berroeta.

Baza de clienţi a Vodafone România a crescut cu 142.461 de la un an la altul, ajungând la un număr total de 8.081.290 de clienţi ai serviciilor mobile, la 31 martie 2013.

Penetrarea smartphone-urilor în baza de clienţi a crescut cu 3,2 puncte procentuale în anul 2012-2013, faţă de anul anterior. Veniturile din date mobile au crescut cu 25,8% în trimestrul al patrulea, incheiat la 31 martie 2013, faţă de perioada similara a anului anterior.

La 31 martie 2013, abonaţii reprezentau 41% din baza de clienţi, iar utilizatorii serviciilor pre-platite erau 59%, cei din urma crescând cu două puncte procentuale, pe parcursul ultimului an financiar.

 

Recomandările redacției