Zeci de mame au rămas fără indemnizaţie de creştere a copilului, din cauza restanţelor la impozite

0
194

indemnizatiiDatornice şi fără indemnizaţii de la stat – aşa au rămas câteva zeci de mame. Pentru neplata taxelor şi impozitele pentru anul trecut, Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială Arad (AJPIS) a suspendat plata indemnizaţiilor de creştere a copiilor pentru 46 de mame. De luna viitoare, alţi zeci de arădeni susţinuţi de stat cu alocaţii şi ajutor social riscă să rămână fără bani, pentru că nu şi-au onorat obligaţiile către bugetul local.
Suspendarea drepturilor persoanelor care beneficiază de indemnizaţie de creştere a copilului se face direct de către Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială Arad, potrivit legislaţiei în vigoare. Astfel, cele câteva zeci de mame rău-platnice la bugetul local s-au ales cu tăierea indemnizaţiilor de creştere a copilului, pe o perioadă de cinci luni de zile. După achitarea dărilor, înaintea intervalului de cinci luni, persoanele în cauză vor fi repuse în drepturi şi îşi vor primi şi banii din urmă, pe perioada suspendării. Cu alte cuvinte, dacă se vor grăbi să-şi plătească dările restante, mamele vor fi repuse în drepturi mai repede.
În cazul arădenilor beneficiari de ajutor social sau alocaţie de susţinere a familiei, restanţi la bugetul local, suspendarea drepturilor se face din dispoziţia primăriilor de domiciliu. Listele cu rău-platnici se închid la începutul lunii mai, urmând ca în data de 5 a lunii, AJPIS să le primească de la administraţiile locale şi să procedeze în consecinţă. „Pentru beneficiarii de venit minim garantat şi alocaţie de susţinere a familiei, decizia de suspendare dată de Agenţia de Plăţi şi Inspecţie Socială Arad are la bază dispoziţia dată de primar. Până în data de 5 mai viom primi listele cu persoanele care nu şi-au achitat taxele locale urmând ca apoi, drepturile celor în cauză să fie suspendate pe o perioadă de cinci luni de zile“, a spus Mariana Daniela Bătrîn, directorul Agenţiei Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială. În cazul în care, în termen de cinci luni, se achită obligaţiile, primarul va face un dosar care va fi trimis către Agenţia pentru Prestaţii şi Inspecţie Socială.
Din luna următoare, vor reintra în plată, inclusiv drepturile pentru perioada în care au fost suspendate. Dacă plata la zi a impozitelor şi taxelor locale se face după termenul de cinci luni prevăzut în OUG 124/2011, primarul poate repune în plată persoana respectivă, dar nu se mai plătesc beneficiile sociale pentru lunile anterioare. În ceea ce priveşte cuantumul indemnizaţiilor şi ajutoarelor de la stat, acestea se acordă diferenţiat, în funcţie de venituri şi de numărul de copii, în cazul familiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.