Ultimii ani sunt tot mai presanți pentru  România (și) în ce privește problemele de protecție a mediului și de reducere a emisiilor de carbon. Situația este așa pentru că nu s-a făcut mai nimic în acest domeniu. Nici la Arad , lucrurile nu stau altfel. Drept urmare, suntem în perioada în care se încearcă  accelerarea unor investiții în această direcție. Una dintre acestea este proiectul intitulat  „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare”. Se vrea finanțarea acestuia în cadrul Programului Operațional Regional 2014 -2020. Mai exact  Axa 4-Obiectivul specific 4.1 – „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ, prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. De unde s-a pornit? S-a ajuns la concluzia că transportul în comun cu tramvaiul nu acoperă necesitățile de transport public ale orașului, motiv pentru care transportul cu autobuzul reprezintă o bună alternativă.  În acest sens s-a propus realizarea unei legături rutiere între UTA și zona străzii Ștefan cel Mare, pe un traseu format din trei tronsoane, care include în cadrul celui de-al doilea traseu construirea podului peste Mureș în continuarea străzii A. Șaguna. Acest traseu de autobuz va închide inelul de circulație prin legătura directă spre traseul liniei de tramvai din strada Ștefan Cel Mare și Calea Timișorii.  Realizarea noului traseu de transport public cu autobuzul, reprezintă o alternativă a legăturii cartierelor din zona de vest a orașului spre cartierul Aradul Nou și invers. Pentru finalizarea acestui proiect se propune realizarea a  opt obiecte de investiție care vor a atrage cât mai mulți utilizatori care vor promova mobilitatea urbană și vor contribui la reducerea emisiilor de carbon. Cele opt obiecte ale proiectului sunt : amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare, achiziție a ze ce  autobuze electrice, construirea stațiilor de alimentare a autobuzelor alimentate electric, construirea și modernizarea stațiilor de transport public de călători (autobuz), construirea pistelor pentru biciclete pe tronsonul  2 în vederea conectării cu pistele existente pe tronsonul 1 şi 3,  plantarea de aliniamente de arbori și arbuști pe   traseul propus, construirea unui pod peste râul Mureș, implementarea sistemului de închiriere biciclete în municipiul Arad. Durata estimată de realizare  a proiectului este 2019 -2023. Valoare totală a proiectului  este de 227.398.838,11 lei, din care valoare totală neeligibilă, inclusiv TVA aferent va fi de  159.324.501,99 lei, iar valoarea totală eligibilă, inclusiv TVA aferent   este de  68.074.336,12 lei. Așadar, se vrea ca Aradul să fie mai puțin poluat. Noi am spus demult că actuala rețea de transport public este insufiecientă. După ani și ani și autoritățile au ajuns la aceeași concluzie. Drept urmare, vom începe cu zece autobuze electrice. Mai așteptăm însă patru ani.  Cel puțin…

  • Liviu Alexe spune:

    Autobuze aeriene? Că altfel nu văd legătura…

  • Cetățean spune:

    Idee nefericită în ce privește traseul. Str. A. Șaguna aleasă drept traseu, este deosebit de aglomerată la ora actuală.Nu cred că se vor scurta timpii de călătorie spre Aradul-Nou.În rest OK.Avem nevoie de un transport modern,nepoluant în municipiul Arad.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției