Clubul a anunțat astăzi că a comercializat abonamentul numărul 4000 din acest sezon. Asta înseamnă practic că UTA are asigurată ocuparea a cel puțin o treime din stadion la fiecare meci, lucru de remarcat în condițiile calității tot mai scăzute a fotbalului românesc, care a dus la depopularea masivă a stadioanelor. La Arad însă dragostea pentru fotbal și devotamentul pentru echipă suplinesc cu succes aceste minusuri ale fenomenului fotbalistic din România, lucru care face parte din farmecul și identitatea clubului fondat de Baronul Francisc Neuman în 18 aprilie 1945.

Clubul nu a comunicat până acum numărul exact de abonamente care s-au comercializat anul trecut dar, dacă cifra aproximativă de 3.000 indicată de mai multe ori de oficialii clubului, a fost reală, înseamnă că practic UTA și-a suplimentat cu 1.000 numărul abonaților. Este un succes fără îndoială mai ales în condițiile în care prețul abonamentelor s-a mărit substanțial pentru acest sezon, fanii scoțând 100 de lei, 200 sau chiar mai mult în funcție de zona de stadion în care și-au cumpărat abonamentul. Aceasta dovedește că, în ciuda reticenței exprimate de multe voci, inclusiv cea a subsemnatului, strategia clubului a fost una eficientă; asta nu înseamnă că a fost și morală, date fiind dificultățile financiare majore prin care trece fiecare suporter în această perioadă de criză. Aici verdictul îl pot da doar fanii. Sperăm doar ca în urma acestui gest de loialitate față de echipă, aceștia să fie tratați cu mai mult respect la începutul sezonului viitor, iar campania de reînnoire a vechilor abonamente și de vânzare a celor noi, să fie mult mai eficientă, evitându-se astfel aglomerația și nemulțumirile inerente ale suporterilor.

Dar iată cum sună comunicatul clubului în care a fost anunțat acest succes:

Abonamentul cu numărul 4000 a fost vândut ieri, iar campania se desfășoară în continuare.

Arădenii au arătat încă o dată că au o inteligență aparte și nu s-au lăsat manipulați de o propagandă neadecvată spiritului UTA-ei. Pentru acești arădeni au contat faptele,  rezultatele, continuitatea, stabilitatea, încrederea și respectul reciproc. Prin urmare au demonstrat și în aceste condiții de tensiune artificial create că sunt fideli și dedicați clubului, achiziționând un număr record de abonamente pentru sezonul următor.  

Asemenea lor, majoritatea sponsorilor locali și nu doar ei au rămas fideli Bătrânei Doamne, arătându-și încrederea în rezultatele și proiectele noastre inclusiv prin majorarea sumelor acordate pentru noul sezon. 

Mulțumim Arad, mulțumim arădeni! Doar UTA!“

Este de neînțeles totuși de ce în ultima vreme, clubul UTA parcă ține cu tot dinadinsul ca la fiecare comunicare publică să se războiască (nu e clar cu cine) și să își irite fanii. Referința la o așa zisă propagandă manipulatorie care ar fi avut ca scop scăderea numărului de abonamente este ciudată. În primul rând pentru că nu se spune cu subiect și predicat cine și cum a desfășurat o asemenea propagandă. Vrem să credem că încă la clubul UTA se acceptă diversitatea opiniilor iar dacă presa și opinia publică au acuzat prețul abonamentelor sau organizarea proastă, asta era pentru că ele reprezentau realități. Critica nu înseamnă campanie manipulatorie.

Cât despre suporteri, într-adevăr aceștia sunt foarte vocali în ultima perioadă în a-și susține punctul de vedere vis-a-vis de conducerea clubului. Însă nu este clar în ce fel atitudinea acestora ar putea fi considerată o campanie manipulatoare având ca scop sabotarea vânzării abonamentelor, din moment ce atât liderii din Suporter Club UTA cât și cei din peluză precum și cei mai vocali dintre criticii conducerii și-au reînnoit abonamentele. În situația asta, clubul UTA, dintr-o eroare regretabilă de comunicare, se pune în situația în care în același comunicat își laudă dar își și acuză proprii abonați.

(foto: uta-arad.ro)

Recomandările redacției