CTP anunţă publicul călător, în urma intrebarilor primite din partea unor cetățeni cu privire la cardurile de calatorie personalizate  aferente sistemului de ticketing, următoarele:

Primăria Municipiului Arad în colaborare cu Compania de Transport Public Arad  a achiziționat un sistem de e-ticketing (sistem electronic de taxare).

Sistemul de e-ticketing se adresează tuturor celor care folosesc transportul în comun, fie că sunt localnici, în tranzit, sau turiști. În acest sens, vor fi puse la dispozitie carduri personalizate de calatorie.

Acestea sunt personalizate si reincarcabile ca abonament pe liniile operatorului de transport in municipiul Arad, conform tarifelor/gratuitatilor stabilite prin H.C.L.M.  Arad.

Cardurile personalizate se distribuie gratuit pentru călătorii cu domiciliul în municipiul Arad. Pentru cei care nu îndeplinesc această condiție, costul de achiziție al unui card este de 7 lei.

Cardurile vor putea fi ridicate de la unul dintre cele șapte puncte amenajate în municipiu: sediul CTP Arad situat pe  Calea Victoriei, nr. 35b-37, Dispeceratul CTP Cocorilor, Dispeceratul CTP Făt -Frumos, tonetele din stațiile de tramvai Gară CFR, Podgoria, Piața Romană și Zona II-III (Billa). In acest sens solicitantul trebuie sa completeze  declaratia de consimtamant iar in baza cartii de identitate / cupon de pensie / carnet de elev / decizie , lucratorul din cadrul CTP ii va face o fotografie de profil si va inregistra in program datele beneficiarului.

In cazul in care un calator pierde cardul personalizat,  acestuia i se va putea emite un nou card, in baza unei cereri exprese , iar costul de emitere al unui nou card este de 7 lei.

De asemenea, în cazul în care un pasager  pierde,  strica, degradeaza, etc. cardul de călătorie, informațiile despre validări, calatorii  şi călătorii viitoare vor rămâne înregistrate în sistem.  Ca avantaj, noul card este emis in baza CNP-ului, astfel va mentine  soldul călătoriilor rămase ce urmează să fie efectuate, precum și istoricul de validare și reîncărcările.

Călătorii posesori de astfel de carduri vor fi obligaţi să valideze călătoria la fiecare urcare în mijlocul de transport în comun.

Validarea se face prin alăturarea cardului în partea de sus a dispozitivului de citire electronic amplasat în mijlocul de transport, care în câteva secunde va arăta mesajul „validat”.

Verificarea cardurilor se va face de către controlor  cu un aparat mobil, care le arată ora la care a fost făcută validarea si astfel se constata valabilitatea platii calatoriei.

În cazul în care călătorul nu a validat cardul la urcare acest lucru este constatat de către personalul de control al CTP.

În cazul în care se călătorește cu bilete, acestea se achiziționează de la automatele de bilete amplasate în unele stații de tramvai sau la unul din cele trei puncte de vânzare ( Fat Frumos, Podgoria si Sediul din Calea Victoriei 35 b-37). Aceste bilete trebuie înregistrate în partea de jos a validatorului (unde există un cititor de cod QR).Acestea au valabilitate 60 minute de la cumpărare.

În cazul în care biletele sunt cumpărate cu aplicatia PayU acestea au valabilitate 60 de minute din momentul activării.

Recomandările redacției