România are de modernizat peste o mie de kilometri de infrastructură feroviară. De altfel, în ultima perioadă de timp se pare că și la nivel guvernamental acest mijloc detransport de pasageri și mărfuri este reconsiderat. Studiul „Să luăm trenul. Renaşterea călătoriilor cu trenul într-o Românie europeană”, realizat de Asociaţia 2Celsius, în cadrul proiectului Europe on Rail, consideră faptul că trenul este poate cel mai eficient mod de transport în prezent şi contribuie cu doar 1,5% din emisiile de CO2 din Uniunea Europeană. Potrivit sursei citate, un studiu realizat de Comisia Europeană menţiona faptul că dintre cele 365 de legături transnaţionale existente în Europa, mai puţin de jumătate (49%) erau funcţionale pentru transportul de pasageri. La nivel mai mic în ce privește situația rețelei feroviare din județul Arad, aceasta este mai bună decât în restul țării. Concret, lucrările la magistrala principală de cale ferata Curtici-Simeria progresează bine. Amintim că reabilitarea liniei de cale ferată Curtici-Simeria este parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 kilometri/h . Dar iată câteva date tehnice ale proiectului: 144 kilometri de cale ferată dublă reconstruită, din care 60 de kilometri pe traseu nou, nouă poduri noi peste Mureș de circa 400-500 metri lungime, trei tuneluri, din care două de circa 600 de metri, și un tunel de 250 metri. Valoare acestor proiecte feroviare care se derulează pe teritoriul județului nostru se cifrează la peste două miliarde de euro.
Eveniment 26
Acțiuni ale poliției rutiere: 139 de sancțiuni aplicate în ultimele 48 de ore
citește mai mult »