România așteaptă la sfârșitul anului 2023 să primească primele trenuri noi, complet electrice, pe care operatorii să le folosească pe Căile Ferate din țară.
Potrivit președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, România va achiziționa 37 de trenuri electrice.
„În acest moment Autoritatea are primele 37 de trenuri electrice care vor intra în circulație în acest an. Este vorba de vehicule cu 350 de locuri în fiecare tren. Ramele seamănă cu cele de metrou, pentru cei familiarizați. Sunt rame cu două posturi de conducere la cele două capete.
Acces pe o serie întreagă de uși pe fiecare vagon și trenuri echipate pentru a răspunde inclusiv cerințelor persoanelor cu dizabilități, deci accesibilitate motrică și pe partea vizuală. Toate țin cont de standardele în acest domeniu. Trenurile au toalete speciale ca trenurile din Occident. Totodată vor avea un anumit spațiu de catering. Sunt trenuri care vor circula pe distanțe lungi. Cel mai lung traseu va fi pe relația București – Craiova – Timișoara – Arad.
Linia este electrificată. Majoritatea tronsoanelor sunt electrificate și se modernizează și acea electrificare. Sunt tronsoane care acum se electrifică, de exemplu, Cluj – Oradea. Astfel de trenuri vor putea să ajungă până aproape de granița maghiară”, a transmis Ștefan Roșeanu pentru sursa News.ro.
În prezent, un tren de pasageri circulă în medie cu 40-50 de kilometri pe oră, însă trenurile electrice se vor deplasa cu o viteză de maxim 160 km/h.
sursa: b1tv.ro
Așa o prostie….cât Coaliția de mare! Păi mă dobitoken,infrastructura feroviară actuală permite așa ceva?!