Foarte mulți arădeni și-au cumpărat sau vor să-și cumpere o mașină la mâna a doua. Experții atrag atenția asupra riscului foarte mare de a cumpăra o mașină cu kilometrajul „manipulat” Mașinile germane sunt cele mai afectate de fraudarea kilometrajului, conform Mediafax.
Fraudarea kilometrajului nu înseamnă doar costuri mari de întreținere pe viitor, ci și reducerea semnificativă a valorii mașinii cumpărate. Pagubele ce provin din fraudarea odometrelor au ajuns la aproximativ 8,77 miliarde euro pe an, conform unui studiu al Serviciului de Cercetare al Parlamentului European.
Se pare că maşinile germane sunt cele mai expuse de fraudarea kilometrajului.
Potrivit unui studiu realizat de carVertical, care a analizat 1,11 milioane de rapoarte istorice generate în ultimele 12 luni pe 24 de piețe diferite, acoperind SUA și cea mai mare parte a Europei. Conform studiului mașina care are kilometrajul cel mai des dat înapoi este sedan Audi A8. Dintre toate A8-urile verificate pe platformă, 30,6% au avut un kilometraj falsificat, ceea ce înseamnă că aproape unul din trei Audi A8 second hand poate veni la pachet cu kilometrajul dat înapoi.
Conform statisticilor 6 din top 10 mașini care au cel mai des kilometrajul falsificat sunt vehicule germane scumpe, cum ar fi Audi A7, BMW X5, BMW seria 7 și Volkswagen Touareg.
Prețul lor ridicat (și, prin urmare, potențialul ridicat de profit) face din aceste vehicule o țintă perfectă pentru escrocheriile de pe piața mașinilor second-hand.
Printre modelele de pe aceeași listă dar care provin de la alți producători vedem mașini precum Ford Mustang (locul 2 cu 25,7% din cazuri), Ford Fusion (locul 10 cu 22% kilometraje date înapoi), Volvo XC70 (locul 14 cu 21,1%) și Opel Insignia (locul 19 cu 19,5%).
În mod tradițional, vehiculele care au motoare pe benzină și diesel au avut cea mai mare pondere pe piața mașinilor la mâna a doua, ceea ce înseamnă că sunt în centrul escrocherilor care vizează derularea kilometrajului. Cu toate acestea, cererea din ce în ce mai mare pentru mașini mai puțin poluante schimbă rapid situația.
Potrivit studiului, tipul de motor nu este un indicator bun pentru a determina dacă un vehicul este sau nu probabil să fi avut kilometrajul dat înapoi. Deși pentru unele modele, cum ar fi BMW Seria 7, versiunile pe benzină și diesel sunt mai probabil să fi avut kilometrajul modificat decât versiunea hibrid, pentru alte modele această corelație nu pare să fie adevărată.
De exemplu, la Volkswagen Jetta, versiunea hibrid are o pondere mai semnificativă a instanțelor de kilometraj dat înapoi (cu o medie de 27% din cazuri) decât versiunile diesel (24,1%) sau pe benzină (22,4%) ale aceluiași model.
Numărul tot mai mare de mașini electrice care au kilometrajul falsificat sugerează că oamenii ar trebui să fie mai precauți. Mai ales că în cazul mașinilor electrice, cumpărarea unui model care are kilometraj falsificat ar putea duce la facturi masive de reparații.
Mașinile electrice care au kilometrajul dat înapoi prezintă cel mai mare risc, deoarece bateriile degradate în urma rulajului înseamnă reparații costisitoare. Ca atare, determinarea kilometrajului real joacă un rol critic atunci când căutați să cumpărați o mașină electrică sau hibridă la mâna a doua.
Din acest an românii vor putea afla istoricul şi kilometrajul real al unei maşini luate din străinătate
Registrul Auto Roman a anunțat ca va fi conectat la baza de date similară din Europa și astfel romanii vor putea sa verifice kilometrajul real al mașinilor cumpărate din străinătate. 2023 este anul avansat de autorităţile din România ca fiind momentul în care şi ţara noastră se va alinia la normele Uniunii Europene. Cu alte cuvinte, va fi obligată să se conecteze la aceste informaţii şi la acest sistem de date care există în UE.
Asta înseamnă că atunci când cineva din România cumpără o maşină care a rulat foarte mulţi ani în străinătate va putea să afle istoricul acelui autovehicul, dar şi kilometrajul real. Românii îşi pun constant întrebarea, atunci când cumpără o maşină din străinătate, dacă kilometrajul acelei maşini a fost dat înapoi. Asta şi pentru că acest lucru nu este suficient reglementat în România, iar kilometrajul poate fi dat înapoi cu uşurinţă.
De altfel, în România există o aplicaţie care poate fi descărcată şi de pe telefon. O aplicaţie cu ajutorul căreia românii pot afla istoricul, precum şi kilometrajul real al unei maşini, dar vorbim doar despre acele maşini care au fost înregistrate şi care au rulat doar pe teritoriul ţării noastre.
Sursa mediafax, observator