Aproape jumătate dintre români (47%) ar apela la familie sau prieteni dacă ar avea nevoie de o sumă de bani, în timp ce puţin peste un sfert (29%) se gândesc să facă un împrumut bancar, reiese dintr-un studiu de piaţă.Conform datelor centralizate de Reveal Marketing Research, 60% dintre respondenţi declară că au încredere în aplicaţiile de banking mobil pentru că „le ţin în siguranţă banii”. În topul preferinţelor urmează Internet bankingul sau site-urile băncilor, cu 59% din totalul sufragiilor. În acelaşi context, 56% dintre cei chestionaţi susţin că au încredere în bănci că le vor ţine banii în siguranţă. Generaţia Z şi persoanele de peste 55 de ani au încredere semnificativ mai mare în bănci, cu scoruri de 65%, respectiv de 63%.De asemenea, în Google Pay au încredere 46% dintre români, iar în Apple Wallet o pondere de 41%. Pe acest segment, Generaţia Z (tinerii între 18 şi 24 ani) este singura care are mai multă încredere în Apple Wallet (52%) decât în Google Pay (34%).Potrivit sursei citate, comercianţii online sunt instituţiile în care românii au cea mai mică încredere în ceea ce priveşte siguranţa banilor lor. În acest sens, 31% au încredere în comercianţii online internaţionali, iar 38% în comercianţii online locali, în timp ce platformele intermediare care procesează plăţi online între comerciant şi cumpărător se bucură de un scor mai ridicat, de 45%. Dacă ar avea nevoie de o anumită sumă de bani, 47% dintre respondenţi declară că ar împrumuta de la familie sau prieteni, într-o măsură semnificativ mai mare Generaţia Z (64%) şi cei din mediul rural (53%).Totodată, apelarea la împrumuturile bancare e preferată de 29% dintre români, în timp ce 11% ar utiliza un card de cumpărături dacă ar avea nevoie de o sumă de bani, iar 3% au menţionat că s-ar împrumuta de la instituţii financiare non-bancare (IFN).În ceea ce priveşte economiile, aproape un sfert dintre români (21%) declară că nu reuşesc să pună bani deoparte, în scădere faţă de luna aprilie 2022, când 29% dintre români afirmau acest aspect. (sursa: Agerrpes)

Recomandările redacției