Continuă ancheta după accidentul feroviar de luni! Agenția de Investigare Feroviară a început să refacă șirul evenimentelor pentru a afla dacă și cum ar fi putut fi evitat impactul, dar și cine este vinovat pentru accidentul care s-ar fi putut transforma într-o catastrofă. Surse din anchetă susțin că viteza la impact ar fi fost de aproape cinci ori mai mare decât a declarat inițial șeful CFR, conform realitatea.net.
Potrivit unei anchete Realitatea Plus și consultarea unor surse care au acces la „cutia neagră” a locomotivei, dinamica accidentului produs luni, în județul Teleorman, arată altfel decât scenariul oficial al autorităților.
– Viteza trenului atunci când a trecut de semnalul roșu: 52km/h
– Viteza trenului la impact: 34km/h, de 4,8 ori mai mare decât cea anunțată inițial de către directorul CFR.
– Viteza înainte de trecerea prin punctul de verificare: <65km/h.
Între timp, potrivit surselor citate de Realitatea Plus, mecanicul trenului a cerut avocat în timpul chestionării, iar după ce s-a consultat cu acesta n-a mai dorit să facă nicio declarație.
Pe de altă parte, experții au descărcat cutia neagră a trenului și au verificat starea tehnică a locomotivei, a liniei și a sistemului de signalistică, urmând ca după punerea cap la cap a tuturor datelor să-l cheme la audieri pe mecanicul locomotive.
Aceleași surse au estimat că o astfel de anchetă va dura aproximativ un an.
sursa: realitatea.net