Aproximativ 1.500 de întrebări au fost adresate, în decurs de o săptămână, de către consumatorii finali către Eva, asistentul virtual din Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale la nivel naţional (POSF), se arată într-un comunicat de presă al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Platforma online a fost implementată de autoritatea de reglementare, din luna octombrie a anului trecut, aceasta fiind un instrument informatic unic la nivel naţional dedicat clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informaţii şi documente. Potrivit sursei citate, din 16 martie 2023 şi până în prezent, consumatorii finali au transmis către Eva, asistentul virtual din POSF, aproximativ 1.500 întrebări legate de utilizarea platformei, procesul de schimbare a furnizorului, de contractare şi informaţii generale cu privire la sectorul energiei. ANRE anunţă, totodată, că, începând de vineri, 24 martie 2023, performanţele asistentului virtual Eva, în ceea ce priveşte acurateţea răspunsurilor oferite precum şi interacţiunea generală a acestuia cu utilizatorii POSF, s-au îmbunătăţit considerabil întrucât foloseşte un nou algoritm de învăţare, ChatGPT, furnizat de cunoscuta platformă OpenAI.

„Integrarea asistentului virtual Eva cu GPT conduce la posibilitatea de a răspunde într-un grad ridicat de acurateţe la întrebările, curiozităţile şi chiar la problemele utilizatorilor POSF. Astfel răspunsurile oferite sunt detaliate, fiabile şi acolo unde este cazul, asistentul virtual Eva îndrumă către instituţiile abilitate a oferi ajutor consumatorilor finali dacă întrebările adresate vizează subiecte din sfera altor instituţii. Sigur că asistentul virtual Eva este în continuă perfecţionare, dar din testele efectuate am constatat că răspunde cu o acurateţe ridicată la întrebările primite până în prezent. În paralel, centralizăm şi analizăm toate întrebările adresate de utilizatorii POSF pentru ca prin cele două modalităţi de învăţare (prin întrebările adresate şi prin integrarea cu ChatGPT) să ofere răspunsuri punctuale detaliate la solicitările acestora. De asemenea, încurajez utilizatorii POSF să consulte şi manualele de utilizare şi tutorialele, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF”, a declarat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE. (sursa: Agerpres)

Recomandările redacției