Un grup de 10 elevi, din clasa a XI-a A, calificarea Tehnician operator tehnică de calcul, de la Liceul Tehnologic de Electronică şi Automatizări “Caius Iacob” Arad, însoţiţi de profesor inginer Ștefan Zigler, participă la un stagiu de pregătire practică, de trei săptămâni, în luna mai 2023, la Centrul de formare profesională Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte din Schkeuditz, Leipzig, Germania.

”Acesta este primul flux al proiectului Erasmus+ 2022-1-RO01-KA122-000073189, cu titlul „Competențe digitale pentru profesioniștii viitorului”, proiect finanţat cu fonduri de la Uniunea Europeană, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale România.

Pe lângă activitatea de formare profesională în domeniul Electronică-Automatizări care va avea loc la centrul de formare din Germania, elevii vor participa și la diferite activităţi culturale: vizitarea obiectivelor culturale din oraşele Leipzig, Dresda și Berlin”, ne transmite prof. Pantea Andrei de la Liceul Tehnologic de Electronică şi Automatizări “Caius Iacob” Arad.

Elevii au beneficiat, în perioada anterioară deplasării, de pregătire generală, culturală şi pedagogică.

Director, prof. Aurelia Dărău, în calitate de coordonator al proiectului prezintă viziunea școlii referitoare la proiectele europene: „Prin Planul de Dezvoltare Instituțională, școala noastră își propune să formeze tineri prin mobilitate transnațională în domeniul tehnic, iar prin efectuarea stagiilor de pregătire practică în centre de formare profesională recunoscute din Europa, participanții să dobândească competențe de calitate care să le permită internaționalizarea cu ușurință”.

De asemenea, prof. Aurelia Dărău, în calitate de monitor al primului flux, va face o vizită de monitorizare pentru a superviza activitățile din cadrul mobilității.

Bugetul alocat acestui proiect depăşeşte valoarea de 59000 Euro. Durata  acestui proiect este de doi ani şcolari, şi anume 2022-2023 şi 2023-2024”, ne explică prof. Pantea Andrei

Recomandările redacției