Realizarea tunelului dintre Deva si Lugoj aferent autostrazii va dura aproape trei ani, in conditiile in care la tunelul de sub Mont Blanc, ce leaga Franta de Italia, de sase ori mai lung, s-a lucrat tot trei cu tehnologia anilor ’50, anunta un cunoscut profesor la ASE, citat de aktual24.ro.
Tunelul lipsa de 2 km, de sub dealurile dintre Deva si Lugoj, care ar trebui sa faca functional acel ciot de autostrada lipsa, va fi construit in… 34 de luni. Dupa 12 luni de proiectare, din 2022. Si dupa vreo 10 ani de intarziere. Cu tehnologia de acum, vom sapa in acelasi timp un tunel de 6 ori mai mic. Nu mai vorbesc de ce altitudine este peste acest tunel sau ce stancos nu este terenul.
Cred ca orice alta vorba este de prisos!”, a subliniat Cristian Paun, profesor la ASE Bucuresti, pe Facebook.
Pentru sectiunea de tuneluri inca se lucreaza la proiectare, a anuntat acum o saptamana Opinia Timisoarei.
”Au avut loc astazi (miercuri, n.r.) discutii cu reprezentantii asocierii care a castigat licitatia pentru proiectare si executie a lotului 2 Lugoj – Deva, finalizare sectiunea D si sectiunea E. Suntem inca in faza de proiectare pentru lotul cu tuneluri si in paralel se desfasoara alte etape premergatoare.
Au fost finalizate toate investigatiile specifice de teren pentru zona cu tuneluri, inclusiv operatiunile de deminare, dar si investigatiile pentru expertiza tehnica in Sectiunea D si viitorul Centru de intretinere si Coordonare CIC Margina. Probele de la aceste investigatii sunt in curs de analiza in laborator. Dupa finalizarea testelor de laborator si a studiilor specifice, se vor prezenta si recomandarile pentru finalizarea CIC Margina si lucrarile de remediere pentru finalizarea sectiunii D, pe acest sector fiind construiti 4 km de autostrada.
Speram ca in cursul lunii iunie sa putem vedea primele miscari pentru organizarea de santier”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timisoara.
In luna octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva in lipsa segmentului de autostrada.
sursa: aktual24.ro
Smenuri romanesti fara nici un minut de alta gândire. E mai mult decat firesc ca se toaca sute de milioane de euro pentru clanuri din toate partidele….
Wow….au nevoie de 12 luni sa faca un amarat de proiect…dar nu asta e cel mai grav…cel mai grav e ca e nevoie de 3 ani sa sape 2.9 km…in pana mea…in 3 ani mutai dealu ala cu totul….dar nah…nu e interes si plus de asta daca termina nu mai pot sa bage bani in buzunare….asta spune multe lucruri despre cum se misca treaba in Romania…o sa dureze mai mult de 3 ani….au avut nevoie de 10 doar sa se reapuce de licitatii si proiecte…vai si amar de ea tara
Mai invata-i si acum pe studentii tai dedpre superioritatea economiei capitaliste fata de cea … „comunista”.
Daca o sa fie gata in 5 ani v-a fi bine!
centura bucurestiului,aia veche ,nu e gata pe 4 benzi si cu toate pasarelele dupa 33 de ani ,asa ca un tunel in 3 ani e forta ,taticu’ Vorba aia ,daca incep de la 2 capete si se intalnesc fac un tunel ,daca nu se intalnesc fav doua..
In oricare proiect derulat in Romania, primul scop este, cat sa o lungim si cat sa furam mai mult. Atat ! In 3 ani o sa creasca pretul materialelor inzecit si se va bloca proiectul din lipsa de fonduri si alte baliverne.
România, țara cu cea mai proastă conducere și firme de construcții, indiferent ce anume, sa ieși și sa zici ca ai nevoie de 3 ani sa faci un tunel de 2km pe sub un deal predominant de roci ce necesită doar foreza mare și puternica și fără a folosi excplozibil in cantități mari