Direcția Generală Poliția Locală Arad comunică cetățenilor că în anul 2023 continuăacțiunile de identificare, în vederea ridicării de pe domeniul public, a autovehiculelor abandonate și fără stăpân.
Astfel, în acest an, până în prezent au fost notificate55 de autoturisme abandonate, dintre care 29 au fost relocate de pe domeniul public, în urma intervenției polițiștilor locali. Pentru celelalte 26 se vor parcurge etapele prevăzute de Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale.În acest sens, după împlinirea termenului de 6 luni de la data afișăriinotificărilor pe parbrizul mașinilor, se procedează la afișarea pe autoturisme a somațiilor de eliberare în termen de 10 zile a domeniului public, iar ulterior acestei faze se vor identifica și soma proprietarii, în colaborare cu Serviciul Rutier din cadrul IPJ Arad, în vederea eliberării spațiului public, în termen de 5 zile de la data comunicării somației.După finalizarea procedurii legale se demarează procedura de ridicare a mașinilor pe cale administrativă, activitatea de ridicare, urmând a fi efectuată de către angajații RECONS,prin Dispoziția Primarului Municipiului Arad, la propunerea agenților constatatori.
Precizăm că în situația în care măsura publicității în presă, respectiv la avizierul PMA, nu poate conduce la identificarea proprietarului, la propunerea polițiștilor locali, se emite Dispoziția Primarului Municipiului Arad privind declararea ca fără stăpân a autoturismului,respectiv inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul și depozitarea acestuia la depozitul de mașini situat pe strada Dosoftei.Autoturismele care nu vor fi revendicate, vor trece în proprietatea Municipiului Arad, urmând a fi valorificate în condițiile legii.
Menționăm că anul trecut, din 191 mașini abandonate pe domeniul public, identificate în urma semnalărilor transmise de către cetățeni, respectiv a autosesizărilor polițiștilor locali în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu, 161 au fost mutate de pe domeniul public până la sfârșitul anului. 142 autovehiculeau fost mutate în faza de notificare, fiind necesară parcurgereaetapelor desomare pe autoturism/proprietar numai în situația a 19 autoturisme.
Activitatea continuă de curățare a domeniului public este necesară cu atât mai mult cu cât multe dintre mașinile abandonate au fost identificate pe spații verzi, în parcări rezidențiale, în zone unde oprirea/staționarea sunt interzise,ocupând ilicit spații publice, locuri de parcare (în pofida numărului insuficient al acestora), iar unele dintre acestea, ajunse în stare avansată de degradare, cauzată de imobilizarea îndelungată pe domeniul public, sunt folosite de persoane fără adăpost, care le transformă în „depozite de gunoaie”.
Recomandăm proprietarilor de autoturisme improprii circulației să le păstreze în spații private sau să găsească soluții de valorificare, evitând astfel abandonarea lor în locuri nepermise.Cetățenii care au cunoștință de vehicule imobilizate timp îndelungat pe domeniul public, pot sesiza acest aspect prin Dispeceratul Poliției Locale atât la numărul de telefon 0257/939 (apel gratuit) cât și pe adresa de e-mail secretariat@politialocalaarad.ro.