Pentru prevenirea evaziunii fiscale, în luna iunie au fost efectuate controale operative în cadrul cărora au fost aplicate amenzi în valoare de 9,47 milioane lei. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) anunţă că în luna iunie a realizat 3.275 acţiuni de control fiscal (inspecţii fiscale şi verificări documentare) fiind stabilite obligaţii fiscale suplimentare prin decizii de impunere de 988.880.914 lei şi diminuată pierderea fiscală înregistrată de contribuabili cu suma de 1,29 miliarde lei, respectiv un număr de 1.924 controale antifraudă cu implicaţii fiscale cuantificate în valoare de 2,62 miliarde lei, din care suma de 2,51 miliarde lei în cadrul acţiunilor derulate în domeniul energiei electrice. În contextul prevenirii evaziunii fiscale, în luna iunie 2023, au fost efectuate acţiuni de control operativ în cadrul cărora au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 9.470.199 lei. ”În luna iunie 2023 au fost realizate de către structurile cu atribuţii de control fiscal din ANAF un număr de 3.275 acţiuni de control fiscal (inspecţii fiscale şi verificări documentare) fiind stabilite obligaţii fiscale suplimentare prin decizii de impunere de 988.880.914 lei şi diminuată pierderea fiscală înregistrată de contribuabili cu suma de 1.292.018.284 lei, respectiv un număr de 1.924 controale antifraudă cu implicaţii fiscale cuantificate în valoare de 2.629.039.389 lei, din care suma de 2.512.672.346 lei în cadrul acţiunilor derulate în domeniul energiei electrice”, anunţă ANAF. În contextul prevenirii evaziunii fiscale, în luna iunie 2023, au fost efectuate acţiuni de control operativ în cadrul cărora au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 9.470.199 lei. Reforma ANAF prin digitalizare, asumată prin PNRR face parte dintr-un ansamblu mai larg de măsuri de reformă cu scopul de a schimba paradigma colectării creanţelor fiscale şi controlului fiscal. Unele dintre cele mai importante iniţiative menite să contribuie la procesul de modernizare şi digitalizare a ANAF sunt soluţiile recent introduse de raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, care permit Agenţiei acces contemporan, unele chiar în timp real, la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie, mai arată ANAF.
În plus, organul de inspecţie fiscală din cadrul ANAF a emis un număr de 3.742 notificări de conformare pentru riscuri fiscale estimate în sumă de 284.168.707 lei, de la data publicării în Monitorul Oficial a OPANAF 420/2023 din 31 martie, pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului “Notificare de conformare emisă de organul de inspecţie fiscală”, a procedurii de notificare şi a periodicităţii de emitere, precum şi pentru modificarea anexei nr. 1.a la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.711/2015 privind modelul şi conţinutul formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală şi până la data de 30.06.2023.
”Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sunt angajate într-o cursă de modernizare şi digitalizare, făcând paşi semnificativi în această direcţie, pentru a creşte eficienţa în asigurarea resurselor pentru cheltuielile publice ale societăţii prin colectarea şi administrarea eficace şi eficientă a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat”, anunţă ANAF.
În acest sens, în vederea creşterii transparenţei cu privire la activitatea instituţiei şi a comunicării cu mediul de afaceri şi cu cetăţenii, vor fi publicate lunar rapoarte cu privire la acţiunile întreprinse de către direcţiile de specialitate din cadrul Agenţiei şi la rezultatele generate de acestea. „Am decis să avem raportări lunare care să reconfirme angajamentul ANAF faţă de impozitarea echitabilă şi transparenţa fiscală. Punem accent pe colectarea veniturilor şi diminuarea evaziunii fiscale, pentru a scoate la iveală tentativele de fraudă. Suntem angajaţi să oferim îndrumare contribuabililor pentru a rectifica orice discrepanţe, dar hotărâţi să aplicăm legea şi să accelerăm creşterea nivelului de colectare. Este un aspect de bun simţ faţă de toţi cei care îşi plătesc corect taxele, pentru a asigura finanţarea măsurilor economice şi sociale pentru protejarea cetăţenilor şi economiei. Vom continua să revizuim în mod activ procesele interne, vrem să adoptăm noi soluţii digitale şi să valorificăm mai bine analiza datelor, pentru a eficientiza inspecţiile, mai ales în zonele cu risc ridicat”, a transmis ministrul Marcel Boloş. (sursa:news.ro)