Un cunoscut restaurant din parcul Herăstrău din Capitală, renumit pentru că servea fructe de mare a fost închis de Protecţia Consumatorilor.

 

Inspectorii au făcut mai multe controale timp de trei luni şi au constatat că deşi au închis iniţial temporar localul, acesta ar fi funcţionat sub o altă firmă.

 

În cadrul verificărilor s-a descoperit că mâncarea era ţinută în condiţii improprii, iar multe alimente erau chiar expirate. Inspectorii au propus ca restaurantul să se închidă pentru un an.

 

Pescobar a primit amenzi în repetate rânduri

Proprietarul are deschise restaurante în mai multe orașe din țară printre care și Timișoara, local frecventat des și de către arădeni. Dovadă stau zecile de postări pe facebook cu meniurile servite în această locație.

Pe 1 iunie, Pescobar, proprietarul restaurantului, a primit amenzi de 25.000 de lei, iar autorităţile i-au cerut închiderea temporară a restaurantului până la remedierea problemelor, arată comunicatul oficial al ANPC.

 

Pentru că nu a respectat măsura de închidere temporară a unităţii, Pescobar a mai primit încă 5.000 de lei amendă. La doar trei săptămâni după, pe 22 iunie, au mai fost aplicate alte sancţiuni la restaurantul din Herăstrău, în valoare de 75.000 de lei şi a fost emisă propunerea de închidere temporară pentru 6-12 luni.

 

Pe 15 septembrie, Pescobar a fost din nou sancţionat cu 25.000 de lei şi cu retragerea definitivă de la comercializare a 560 de kg de produse alimentare neconforme, în valoare de 16.500 de lei, dar şi oprirea temporară din funcţionare a restaurantului pentru o perioadă de 6-12 luni.

 

Neregulile care au dus la închiderea restaurantului Taverna Racilor

– folosirea unor materii prime și a unor semipreparate fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare

 

– utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate, cu grătare cu rugină, sistem de ventilație cu depuneri masive de praf, chedere depreciate și murdare

 

– prezența insectelor vii (muște) în unitate

 

– schimbarea stării termice a produselor

 

– nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor finite calde

 

– existența unor condiții improprii în spațiul de lucru (paviment neigienizat)

 

– lipsa verificării metrologice a cântarelor utilizate

 

– lipsa informării cu privire la ingredientele conținute de preparate, a aditivilor și a alergenilor, în lista meniu ,

 

– lipsa autorizației emisă de Primărie.

 

– produse alimentare cu data limita de consum depasită;

 

– utilizarea unei masini de transport neautorizate la care sistemul de racire nu era funcțional, ca și spatiu de depozitare a materiilor prime (congelate și refrigerate).

 

– nerespectarea temperaturii de pastrare a produselor alimentare pe timpul transportului;

Sursa observator

Recomandările redacției