Pe teritoriul României există, în prezent, 322 de ateliere autorizate care pot monta tahografe analogice şi digitale, dintre care aproximativ o sută pot instala şi tahografe inteligente Smart 2 (SMT2), arată datele publicate de Registrul Auto Român (RAR).
Potrivit unui comunicat de presă al autorităţii, Regulamentul UE1228/2001 stipulează că, de la sfârşitul anului viitor, autovehiculele de transport internaţional de marfă şi persoane cu o masă mai mare de 3,5 tone, aflate în rulaj, trebuie să înlocuiască tahografele analogice şi digitale cu tahografe inteligente de tip SMT2. Măsurile ce vor fi implementate sunt menite să contribuie substanţial la siguranţa în trafic, notează sursa citată. RAR precizează că are capabilitatea tehnică de a autoriza agenţii economici care efectuează montarea şi verificarea de tahografe inteligente (Smart 2), în conformitate cu noile prevederi europene.
Tahografele inteligente comunică prin sateliţi poziţionarea autovehiculelor, marcând automat trecerea frontierelor între statele-membre ale Uniunii Europene (UE), dar şi activitatea de încărcare/descărcare a vehiculelor.
Autorităţile de control în trafic vor putea descărca instant datele din tahografe (compatibilitatea dispozitivului, inspecţia tehnică a acestuia, prezenţa şi valabilitatea cardului de şofer) fără să mai oprească autovehiculele, astfel încât conducătorii auto să câştige timp de condus. Conform RAR, legea prevede că timpul de rulare nu poate depăşi nouă ore, cu 45 de minute de pauză o dată la patru ore şi jumătate, alternând cu 11 ore de odihnă. În ceea ce priveşte tahografele inteligente, categoriile de autovehicule pe care acestea vor fi montate sunt cele de transport marfă, autocarele, microbuzele şi autobuzele. (sursa: Agerpres)