Statul vrea să-i încurajeze, printr-o nouă directivă, pe cei care nu renunţă imediat la un bun stricat, ci se luptă să-i prelungească viaţa. Pentru piesele de schimb, vor fi chiar şi stimulente consistente.

În prezent, doar telefoanele mobile, electrocasnicele şi bicicletele sunt incluse în proiect.

Ce prevede directiva

Dacă reparaţia pentru un produs în garanţie va fi mai mică sau egală ca preţ cu înlocuirea, atunci noua lege va favoriza reparaţia.

De asemenea, după ce iese din service, garanţia va fi prelungită cu încă un an.

Şi marii retaileri au atelier de reparaţii pentru clienţii lor.

Noua lege i-ar obliga pe vânzători să ofere un produs înlocuitor, asemănător celui stricat, în perioada în care acesta se află la reparat.

 

Manager magazin electrocasnic: Ar trebui să avem un stoc, pe care să-l folosim pentru astfel de speţe, dar momentan legislaţia nu ne obligă şi atunci nu venim cu un produs înlocuitor. Avem şi service-uri cu care noi colaborăm, agreate de producător. Nu sunt în totalitate de acord, pentru că nu ştii cum se poate repara, cum lucrează cei de la garanţie. Cred că nu rentează. De exemplu, mi s-a stricat o maşină de spălat, pentru care placa costa 500 de lei şi atunci am preferat să cumpăr alta.

 

De când vor beneficia românii de noua lege

Legea s-ar putea aplica în România, cel mai devreme, în 2024.

Mircea Fehcet, Ministrul Mediului: Eu cred că trebuie să aşteptăm să vedem forma finală a propunerii. Astfel de obligaţii trebuie să vină la pachet şi cu anumite compensaţii pentru firmele care urmează să repare aceste bunuri.  Nu vom plafona preţul furnizorilor.

 

Ministerul Mediului susţine că programul ar urma să fie sprijinit cu bani de la Fondul de Mediu, dar şi din PNRR.

Sursa observator.ro

Recomandările redacției