Ministerul Finanţelor (MF) şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) oferă suport în vederea completării şi depunerii Declaraţiei 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”.„În Monitorul Oficial, Partea I nr 1112 şi din 1112 Bis din 11 decembrie 2023, a fost publicat Ordinul nr 1.994/880/1.181/4.594/2023 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, se menţionează în comunicat.
Astfel, aplicaţia/formularul se află pe portalul ANAF, iar pentru a beneficia de asistenţă/îndrumare pentru completarea formularului 112, contribuabilii pot apela Serviciul central de asistenţă contribuabili – Contact-center. Potrivit ANAF, 21 decembrie 2023 este termenul de declarare şi plată a obligaţiilor fiscale, conform prevederilor art 155 alineatul (2) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
„Creanţele fiscale administrate de organul fiscal central pentru care, potrivit Codului fiscal sau altor legi care le reglementează, scadenţa şi/sau termenul de declarare se împlinesc la 25 decembrie, sunt scadente şi/sau se declară până la data de 21 decembrie. În situaţia în care data de 21 decembrie este zi nelucrătoare, creanţele fiscale sunt scadente şi/sau se declară până în ultima zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie”, se precizează în document. (sursa: Agerpres)