Potrivit unui comunicat al DGP începând cu 18.12.2023, cetățenii români care au solicitat eliberarea unui pașaport simplu electronic și la depunerea cererii de pașaport au furnizat un număr de telefon mobil înregistrat la unul dintre operatorii de telefonie mobilă din România, vor primi în momentul în care documentul de călătorie ajunge la ghișeu, un SMS cu următorul conținut: ,,Buna ziua! Pasaportul este la ghiseu, va puteti prezenta pentru ridicare! Daca nu sunteti destinatarul vizat, va rugam sa ignorati acest mesaj! DGPasapoarte.”
Mesajul va fi transmis către cetățeni doar în cazul în care, la depunerea cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic, aceștia și-au exprimat în mod expres opțiunea cu privire la posibilitatea primirii unei notificări prin SMS. Solicitanții de pașaport simplu electronic
care nu doresc furnizarea acestui serviciu au în continuare la dispoziție serviciul de verificare online a stadiului cererii de pașaport simplu electronic – STATUS PAȘAPORT, disponibil la adresa https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte.
Furnizarea acestui serviciu ne aduce MAI aproape de cetățeni, oferindu-le acestora, în timp real, informații cu privire la disponibilitatea ridicării pașaportului din ghișeu, având în vedere faptul că, în prezent, termenul pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice de la ghișeele serviciilor publice comunitare de pașaporte este mai mic decât termenul asumat (5 zile lucrătoare). Prin implementarea acestui proiect, ne dorim să furnizăm servicii publice de cea mai înaltă
calitate, cu o îmbunătățire continuă a timpului de răspuns, la cererile solicitanților de pașapoarte electronice.