Vânzările de cozonaci au mers mai lent în această perioadă, față de alți ani, deoarece a scăzut puterea de cumpărare a populaţiei, chiar dacă oferta industriei de morărit şi panificaţie a rămas aceeaşi, de aproximativ 7 – 7,5 milioane, susţine preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – ROMPAN, Aurel Popescu. Oferta noastră cred că de data aceasta va fi mai mare decât cererea. Mi-e tare teamă că mai rămânem cu stocuri, pentru că simţim şi noi în piaţă că puterea de cumpărare a populaţiei a mai scăzut şi atunci vânzările merg mai lent. Nu mai cumpără cu căruţul, cumpără doar cu coşul sau nu mai cumpără cu coşul, ci ia cu mâna. Preţurile însă sunt la fel ca la Paşte. Nu avem modificări. Grâu este suficient în ţară, n-avem probleme de asigurare cu grâu, deci nici preţul nu vedem să mai crească”, a declarat Aurel Popescu. Acesta a precizat că şi exportul de cozonaci merge foarte bine în această perioadă, aproape 10% din producţie ajungând în afara graniţelor ţării.
„Din 7 – 7,5 milioane de cozonaci pe care îi producem în această perioadă ca şi cantitate, până în 10% merge la export, un procent semnificativ. Suntem în toate ţările, suntem prezenţi peste tot, nu numai în zone unde sunt români. În Anglia s-au obişnuit să vină la magazinul românesc să cumpere cozonaci”, a mai spus el. Românii pot cumpăra cozonaci în această perioadă cu preţuri începând de la 12 lei până la 80 lei kilogramul, în funcţie de umplutură, gramaj.În altă ordine de idei, Popescu a subliniat că a reuşit să salveze cozonacii şi biscuiţii în aşa fel încât să nu fie cuprinşi în creşterea TVA de la 9% la 19%, cum se va întâmpla cu produsele care au zahăr adăugat, începând de anul viitor. El a mai spus că vânzările de cozonaci între cele două sărbători, Paşte şi Crăciun, sunt de numai 5% din producţia de 7 – 7,5 milioane de cozonaci din această perioadă, însă cotele de adaos comercial pentru cozonac sunt limitate. (sursa.Agerpres)