Despre Autostrada A1 Bucuresti – Nadlac s-a tot discutat de-a lungul vremii. Șoseaua în lungime de 578,48 km este în stadiu de executie.
A1 începe din Bucuresti și asigura iesirea spre granița cu Ungaria pe la Nădlac, trecând prin Pitesti, Sibiu, Deva, Timișoara și Arad.
În ultima perioadă, decizia traseului autostrăzii în Banat a stârnit numeroase controverse și întrebări, mai ales în rândul unor edili din județul Arad. Astăzi, în urma unei întâlniri cu edilul comunei Birchiș am aflat un lucru care ne-a surprins și ne-a pus pe gânduri.
Astfel, unul dintre cei care a adus în discuție acest aspect este primarul comunei Birchiș, Ioan Guțu, care a exprimat public întrebarea cum s-a întâmplat ca traseul autostrăzii nu trece prin Arad, ci autoritățile de la București au ales să evite județul nostru în favoarea Timișului.
Autostrada planificată pentru a traversa Banatul a generat multe așteptări și speranțe în rândul locuitorilor din județul nostru, în ceea ce privește dezvoltarea economică și infrastructura.
Cu toate acestea, alegerea traseului a ridicat semne de întrebare și nemulțumiri în unele comunități din județul nostru, pe unde inițial se pare că ar fi trebuit să treacă autostrada.
Primarul Ioan Guțu a subliniat faptul că inițial se preconiza ca autostrada să treacă prin județul Arad, pe valea Mureșului, o opțiune care ar fi presupus un grad de dificultate mai mic și un timp de construcție mai scurt. Cu toate acestea, traseul final a fost stabilit să treacă prin Banatul Montan, unde gradul de dificultate este mult mai mare, iar construcția presupune săparea de tuneluri și lucrări mai complexe.
Întrebarea legitimă pe care și-o pune primarul din Birchis este de ce guvernanții au evitat județul Arad, preferând traseul prin Timiș. Această decizie a generat îngrijorare și frustrare în rândul locuitorilor din Arad, care consideră că oportunitatea dezvoltării infrastructurii în zonă a fost ratată.
Evitarea Aradului în traseul autostrăzii a ridicat întrebări cu privire la criteriile luate în considerare în luarea acestei decizii și la potențialele beneficii sau dezavantaje pe termen lung.
În acest context, este esențial ca autoritățile centrale să ofere explicații clare și să comunice transparent motivele care au stat la baza alegerii traseului autostrăzii în Banat.
Locuitorii din Arad și din întreaga regiune merită să fie informați corect și să participe la procesul decizional în legătură cu proiectele de infrastructură care îi afectează direct.
În concluzie, decizia traseului autostrăzii în Banat rămâne un subiect de dezbatere și analiză, iar autoritățile sunt chemate să ofere claritate și transparență în acest sens, având în vedere impactul semnificativ pe care acest proiect îl va avea asupra comunităților locale și asupra dezvoltării regionale.
”Autostrada, pe care au bagat-o prin Munții Banatului, trebuia să aibă traseul prin Arad- Lipova- Birchiș -Zam, numai pe Valea Mureșului. Pe aici trebuia să treacă, dar am avut oameni slabi la conducere. Au facut o buclă mai lungă cu 70 de km și au dus-o de la Arad la Timișoara, au scos-o la Lugoj, au scos-o la Făget și de la Făget au bagat-o prin Munții Banatului, dar nu a fost nimeni suficient de isteț să-i întrebe, mai destepților dacă ați vrut să vitregiți județul Arad, să-l scoateți, ca mergea de la Arad până la Petris, și ar fi fost gata demult, dar de ce ce ați băgat-o în Munții Banatului, să mai stăm încă șapte ani, ba pentru o broscuță, ba pentru o insectă protejată. Și până la urmă care sunt costurile? De la Făget putea să vină la Birchiș- Căprioara, trecea peste pod la Mureș peste proiectul vechi care a fost. Ne chinuim și asteptăm ani de zile, prin munți este o lucrare grea, cu tuneluri. Aici nu era complicat nimic, nu trebuia să treacă munți, dealuri, viaducte”, spune edilul din Birchiș, Ioan Guțu.
.
probabil sa acopere cat mai multe orase mari,ce se intreaba defapt dc s.au ocolit niste conune din arad ? ca doar orasul Arad beneficiaza de a1..mai bine ne.am intreba dc construim asa greu autostrazi in restul tarii , sau de ce calea ferata a ramas in urma..asta ar fi mai interesant decat problemele a 3 comune din arad
Oare este greu pentru un primar de comuna să înțeleagă rolul infrastructurii mari?
Uneori sau de multe ori da, este foarte greu pentru un primar de comuna sau chiar de oraș să înțeleagă ce reprezintă infrastructura principala de autostrăzi a unei țări, nu mă refer numai la Romania. Infrastructura unei țări este gândită să unească anumite puncte importante pe un traseu!!!
Referitor la A1, a fost gândită ca: din cel mai tranzitat punct de frontieră ( Nădlac ) să ajungă în centrul țării ( Sibiu ) și lo ramificație spre ieșirea din tara A6 ( Calafat ). Păcat că Domnul Grindeanu are mintea îngustă că a domnului primar din Birchiș și în loc de autostradă de la Lugoj la Calafat va face un drum expres!!!
Nu zau, se vede ce usor se face linia 200
( CF evident ). E tare usor prin Valea Muresului, tare usor….
Ha ha ha ce întrebare! Greu de înțeles pt unii că, evorba și de economic Timișoara și Timișul e de vreo 3 sau 4 ori peste Arad că economie!!
A1 nu trece prin banatul montan…
Timișoara trebuia legata de A1, așa cum este acum
Cred că așa este corect.
Aradul este chiar mai bine conectat la A1, deci n-ar trebui sa se plângă.
Un articol de doi bani, inervant prin repetarea la nesfarsit a unei bazaconii, ca adica este evitat judetul Arad.. .. Cum ar fi fost sa nu treaca si pe la Timisoara ??
Majoritatea camioanelor tot pe DN7 merg.
Spuneți toasului Guță ca debitează numai tâmpenii inepții. În primul rând ca nu puteai lăsa Cimisoara pe dinafară. În al doilea rând la Lugoj este nodul cu A6 care pleacă spre București ramura sudică și legatura cu bulgarii pe la calafat. În al treilea rând pe Valea Mureșului se fac acuma lucrări de reconstrucție la noua linie cf pentru 160km/h și a fost necesara execuția a 9 poduri noi și 4 tunele. Așa că de unde toasi traseu ușor. Și prin munții Banatului nu era prevazut la Holdea nici un tunel la Holdea vi săpături în debleu. Nuuuumai ca miniștrii pesedei nu au vrut sa asculte de cerințele UE care finanțează cu 85%lucrarea pentru execuția unui tunel la Holdea pentru ursi, s-au încăpățânat pesedeiii ca nu și nu ca nu facem tunel. UE sau încăpățânat și ei și au spus ca nu dau nici 1 euro dacă nu se face tunel, s-au complicat între timp și lucrurile cu constructorul italian al lotului (care a și câștigat în final procesul cu statul român) și uite așa au trecut 10 ani fără sa se facă nimic. Acuma se face cu tunel la Holdea, după 10 ani de galceava aiurea. Cam asta este povestea toase Guță. Și eu sunt arădean și constructor și la început spus ca voi darrr cu trecerea anilor mi-am dat seama ca proiectantul și decidenții au avut dreptate. Și municipiul Arad este nod A1/aA11. Ce tot mai vreți????
cu 85% și au spus
Că le era frica cimisorenilor că s-ar din schema și rămân fără autostrada. Ocolul s a făcut degeaba, nu-i avantajează cu nimic, autostrada e cam departe de oraș.
De acord cu toate comentariile de până acum. În plus, Birchișul chiar e unul din sate care e aproape de una din urcările pe autostradă față de alte comune. Cred că pe viitor se poate discuta și de un drum expres pe Valea Muresului, poate în etape, inițial până la Lipova, apoi Săvârșin șin final să se lege la A1 în zona Dobrei. Dar pentru asta ar fi nevoie de aleși locali cu inițiativă, poftă de muncă și viziune, nu de papagali care abia sunt în stare să-și administreze comuna. Clar o ieșire inutilă, de campanie electorală. Nu strică să apari în presă, chiar dacă te faci de rahat.
Timișoara e fruntea la mai multe capitole sa nu uitam și după nr de locuitori jud Timis e pe locul 5 Aradul pe locul 12 Timișoara are Aeroport cifra de afaceri nivel de trai !! pana ka urma și corupția e mai mare în jud arad fata de Timișoara!!
A-ți omis să menționați că ministru este Grindeanu de la cimișoara. Tot el a finalizat pasajul de la Arad, așa că una caldă, alta rece
Ce se înțelege prin Banatul de Munte? Pun întrebarea pentru că noi știm că Banatul de Munte se referă la județul Caraș Severin, ori autostrada nu trece prin Banatul de Munte. Cei din Birchiș se consideră bănățeni și ar trebui să cunoască, din ,,mândrie patriotică” acest aspect. Munții Poiana Ruscăi se întind și în Banatul de Munte, dar asta-i altă poveste.
autostrada nu trebuia sa treaca prin Arad deloc. a fost trasa de Falca. de la Timisoara trebuia sa mearga direct spre Szeged.
Aradul oricum se lega in viitor de autostrada ,sau expres SatuMare-Oradea-Arad -TM..in plus,de la TM era in proiect inca de pe vremea lui Ceau,autostrada sudului spre Drobeta-Alexandria -Buc,Aradul este la jumatate intre A1 si A3,eunzic ca s-a luat decizia buna ca nod principal Timisoara intre vest,sud si centru Tarii.
De că așa au vrut niște proști conducători și mafioți…dar voi capete de fontă care vă puneți întrebarea acum și cei care scrieți aceste fapte de ce nu va ți întrebat la momentul oportun ??restul e istorie, ca și multe altele care sau petrecut după lovitura de stat din’89,rahat pe băț.
Alegerea traseului asutostrazii a fost bine gandit si fundamentat pentru s face legaturi si conexiuni care sa satisfaca necesitatile mai rapide de deplasare si a celor din zona de vest, nu numai din punct de vedere a unora care nu vor fi multumiti poate niciodata daca nu pot participa la luarea deciziilor. Sigur ca Economia Industriei si Transporturilor era si este o stiinta care se studia in facultate si e destul de complexa si presupune studii aprofundate si temeinice