Pentru fluidizarea traficului, se va suplimenta numărul polițiștilor de frontieră care îşi desfăşoară activitatea la controlul documentelor precum şi al echipamentelor folosite pentru verificare.
Astfel, până în data de 6 mai, aproximativ 450 polițiști de frontieră vor desfășura, zilnic, activități de supraveghere și control a frontierei de stat. Totodată, vor fi folosite inclusiv staţii mobile, în vederea asigurării controlului de frontieră în parametrii optimi.
De asemenea, când situaţia o va impune, vor fi suplimentate arterele de control pe sensul de ieşire din ţară sau de intrare, după caz, până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere a frontierei.
Un alt aspect de interes pentru perioada următoare este reprezentat de faptul că pe teritoriul Ungariei, circulația autovehiculelor cu o capacitate mai mare de 7,5 tone este restricționată astfel: din data de 4 mai ora 22.00, până în data de 5 mai ora 22.00. Ambele intervale orare sunt raportate la ora României.
Menționăm faptul că transporturile umanitare sau de animale vii, bunuri perisabile, combustibil și alte bunuri de primă necesitate nu se supun acestor restricții.
În intervalele vizate de restricţii şoferii automarfarelor au obligaţia să staţioneze în parcările special amenajate, până la reluarea circulației pe drumurile publice din ţara vecină.
În perioada respectivă, traficul de călători şi autoturisme prin punctele de trecere a frontierei se va desfăşura în condiţii normale.
Menţionez că în această perioadă se va menţine permanent legătura cu autorităţile de frontieră maghiare, alături de care se efectuează controlul de frontieră, în vederea dispunerii unor măsuri comune, astfel încât controlul să se desfășoare cu operativitate.
Pentru a contribui la scurtarea timpului de control şi implicit la fluidizarea traficului, avem o serie de recomandări utile pentru participanţii la traficul transfrontalier:
▪ verificarea valabilităţii documentului de călătorie cu care se intenţionează tranzitarea frontierei; deţinerea documentelor necesare pentru călătoria minorilor, cu mențiunea că acestea sunt necesare inclusiv pentru plecările de pe aeroporturi chiar și după integrarea în spațiul Schengen cu frontierele aeriene și maritime;
▪ conducătorii mijloacelor de transport să se asigure că au documentele necesare pentru autovehicul: permisul de conducere valabil și corespunzător categoriei din care face parte vehiculul condus, certificatul de înmatriculare și dovada inspecției tehnice periodice;
▪ pentru bunurile deţinute (altele decât cele de uz personal), să se păstreze documentele de provenienţă şi să se respecte prevederile legislaţiei vamale din România;
▪ documentarea, în prealabil, la reprezentanțele diplomatice din România ale statelor în care se călătoreşte, cu privire la condiţiile particulare de intrare şi şedere;
▪ și nu în ultimul rând, recomandăm consultarea aplicaţiei Trafic On-line, de pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro, care prezintă o estimare a timpului de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.
În toată această perioadă, Poliţia de Frontieră Oradea se va afla la datorie şi va acționa în sistem integrat alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniu, în special pentru fluidizarea traficului de persoane și mijloace de transport în mod eficient, dar și pentru gestionarea cazurilor apărute.