Respingerea de către cancelarul german Olaf Scholz a tarifelor UE pentru vehiculele electrice chinezeşti nu a reuşit să-i împiedice pe ceilalţi membri ai Uniunii Europene să voteze în favoarea acestora, dezvăluind modul în care un Berlin divizat se luptă să conducă politica UE, relatează Reuters.

Germania a fost unul dintre cele cinci state membre UE care au respins tarifele după luni de presiune din partea producătorilor săi de automobile, care se bazează pe China pentru aproape o treime din vânzările lor, permiţând Comisiei Europene să continue cu taxele anti-subvenţii până la sfârşitul lunii.

Contrastul cu acum un deceniu este puternic. Atunci, o explozie de apeluri telefonice într-un weekend din iulie 2013 între China, cancelarul german de atunci Angela Merkel şi Jose Manuel Barroso, preşedintele Comisiei Europene la acea vreme, a distrus propunerea de a impune tarife UE la panourile solare. În schimb, s-a ajuns la o înţelegere privind preţurile minime. După 16 ani sub conducerea cancelarului Merkel, când industria germană a crescut şi cancelarul a ţinut Uniunea Europeană unită, o coaliţie de trei partide supraveghează o economie care se află în al doilea an de contracţie şi acordă prioritate politicii interne faţă de UE, înainte de alegerile federale din 2025.

La Bruxelles, a existat o exasperare din partea diplomaţilor cu privire la luptele interne din coaliţia tripartită a Germaniei, despre care ei spun că subminează influenţa celei mai mari economii a Europei şi unitatea UE. Bruxelles-ul s-a angajat să continue să exploreze un compromis privind vehiculele electrice cu Beijingul, dar respingerea de către Germania i-a slăbit puterea de negociere. „Această divizare între Germania şi restul (UE) compromite o parte importantă a iniţiativei Comisiei: demonstrarea unui front unit împotriva presiunii externe asupra ţărilor individuale”, au scris analiştii de la Eurointelligence.

Un loc în care Scholz şi-a găsit un aliat este Ungaria, adesea izolată, al cărei prim-ministru Viktor Orban a descris tarifele UE pentru vehiculele electrice din China drept „o lovitură uriaşă” pentru economia europeană şi pentru sectorul auto german. „Germania şi industria europeană nu mai pot convinge Comisia să fie rezonabilă. Dar atunci, cine poate?” a scris Orban pe X. (sursa:news.ro)

Lasă un răspuns

Recomandările redacției