de Izabella Ghica 

Elevii din două școli gimnaziale din județul Arad au avut ocazia să vadă cum funcționează un robot și să audă despre necesitățile atingerii succesului încă din perioada liceului. Copiii au fost martori la prezentarea mașinăriei unei echipe formată din adolescenți, câștigători ai multor premii importante în domeniu.

Echipa de robotică ,,Bit-Mo” de la Colegiul Național ”Preparandia – Dimitrie Țichindeal” Arad a vizitat Școala Gimnazială Șagu și Școala Gimnazială Fiscut pe 10 decembrie, într-o zi de marți. Diana Maria Dan din clasa a X-a C, Tudor Bontea din clasa a XI-a C și Alecsander Arvai din clasa a XI-a B sunt cei care au reprezentat echipa la acest eveniment. Profesorii coordonatori ai echipei de robotică arădene sunt Romana Sălăjan și Emilia Dăncilă.

Membrii echipei au relatat celor prezenți despre procesul de construcție al robotului și despre importanța răbdării și a perseverenței. Au subliniat cât de importantă este munca în echipă, inovația și dezvoltarea continuă în cadrul unei competiții seriose ca FIRST Tech Challenge.

Echipa, din care fac parte 10 elevi de la specializarea matematică-informatică, a mai participat la Competiția “The future city of tomorrow” din cadrul Taberei de Robotică UVT Open Robotics Intelligent Grid în 2023, unde au obținut locul II. După acestă reușită, tinerii de la ,,Bit-Mo” au participat la mai multe competiții de tip League Meet, iar la ultimul concurs, FIRST Tech Challenge, la etapa regională au primit frumosul premiu 3rd Design Award.

Alecsandru, Tudor și Diana, reprezentanții echipei care face performanță în domeniul roboticii ,,Bit-Mo” au spus că sunt recunoscători conducerii ambelor școli pentru primirea călduroasă și pentru oportunitatea de a interacționa cu elevii.

Diana, membra grupului a povestit că din ianuarie urmează multe alte competiții. Îi felicităm pentru rezultatele obținute până acum și le dorim succes la viitoarele concursuri!

 

Izabella Ghica, Palatul Copiilor Arad, Cercul de Jurnalism

 

Lasă un răspuns

Recomandările redacției