Charles F. Dolan, fondatorul HBO și unul dintre pionierii industriei televiziunii prin cablu din Statele Unite, a murit la vârsta de 98 de ani, din cauze naturale, conform unei declarații emise de familia sa.
„Un vizionar al industriei media”
„Cu profundă tristețe anunțăm decesul iubitului nostru tată și patriarh, Charles Dolan, fondatorul vizionar al HBO și Cablevision”, a transmis familia Dolan.
Dolan a marcat istoria televiziunii prin lansarea Home Box Office (HBO) în 1972, care a devenit ulterior un gigant global în industria de divertisment. În 1973, a fondat Cablevision Systems Corp., iar în 1984, postul American Movie Classics (AMC). De asemenea, a lansat News 12, primul canal prin cablu de știri locale disponibil 24/7 în SUA.
Contribuții remarcabile la televiziunea prin cablu
Cariera lui Charles Dolan a început înainte de apariția HBO, cu un serviciu numit Teleguide, prin care furniza programe speciale hotelurilor. În 1964, a încheiat un acord pentru a cabla clădirile din Manhattan și a difuzat play-off-urile echipelor Knicks și Rangers pe cablu, atrăgând primii telespectatori fideli.
HBO, conceput inițial pentru difuzarea de filme și evenimente sportive, a fost un concept revoluționar pentru acea perioadă. După ce a vândut HBO, Dolan a fondat Cablevision, care a furnizat servicii de televiziune și internet gospodăriilor din nord-estul Statelor Unite.
În 2015, familia Dolan a vândut Cablevision companiei europene Altice pentru aproape 18 miliarde de dolari.
Un imperiu familial controversat
De-a lungul anilor, familia Dolan a atras critici din partea publicului din cauza performanțelor echipei de baschet New York Knicks, deținută de ei, și a disputelor cu rețelele de televiziune, care uneori au amenințat accesul publicului la evenimente speciale.
Charles F. Dolan avea o avere estimată la 5,4 miliarde de dolari la momentul morții, potrivit Forbes.
Un lider vizionar al unei industrii în transformare
Moștenirea lui Dolan constă în revoluționarea modului în care publicul consumă divertisment, punând bazele televiziunii prin cablu moderne și creând un model de afaceri care a inspirat generații de antreprenori din industria media.
sursa digi 24