Au mai rămas câteva zile până când, contribuabilii mari sau mijlocii trebuie să aibă case de marcat cu jurnal electronic. Reprezentanții Fiscului vor face controale pentru a verifica și îndruma patronii de firme, vizavi de noua măsură. Firmele mici mai au la dispoziție ceva mai mult timp, pentru punerea în regulă a caselor de marcat.

Pentru reducerea evaziunii fiscale și asigurarea unui mediu concurențial corect pentru toți contribuabilii, Ministerul Finanțelor Publice implementează la nivel național noul sistem de case de marcat.

Astfel,  în 24 mai a.c. a fost aprobată  Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2018 potrivit căreia operatorii economici sunt obligaţi să se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, astfel:  până la 1 septembrie 2018, în loc de 1 iunie 2018, în cazul contribuabililor mari sau mijlocii, iar în cazul contribuabililor mici, până la 1 noiembrie 2018, în loc de 1 august 2018.

Termenele de 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018 sunt termene finale, iar procesul de implementare a aparatelor de marcat dotate cu jurnal electronic este în plină desfășurare.

„Solicităm tuturor celor implicați în acest proces să intensifice eforturile pentru finalizarea operațiunilor de avizare tehnică, fiscalizare, instalare și punere în exploatare a noilor aparate de marcat.

Intenția Ministerului Finanțelor Publice este ca acest proces să se deruleze fără afectarea activității operatorilor economici, urmând ca, până la finalizarea implementării noilor aparate de marcat, organele de control abilitate să deruleze o serie de acțiuni de tip preventiv și de îndrumare”, anunță reprezentanții ANAF.

 

Recomandările redacției