Bugetarii din administrație au anunțat că vor intra, mâine, în grevă de o oră. Dacă cererile Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație (FNSA) nu vor fi soluționate de la nivel central, funcționarii vor intra în grevă generală pe termen nelimitat, luna aceasta. Peste 200 de salariați arădeni din primării vor participa la grevă.

Până la începutul acestei săpămâni, un număr de 15 primării arădene au transmis deja către FNSA, semnăturile pentru declanșarea primului protest. Ar urma să își oprească activitatea angajații din primăriile: Beliu, Ghioroc, Păuliș, Pleșcuta, Secusigiu, Seleuș, Semlac, Șeitin, Șepreuș, Șicula, Șimand, Tauț, Ususău, Vinga și Zerind. Numărul primăriilor din județul nostru care se aliază cu sindicaliștii din țară ar putea crește. Consiliul Județean și Primăria Municipiului nu participă la grevă.

Anunțul declanării grevei de o oră a fost făcut de sindicaliștii membri ai Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație (FNSA), în care sunt înscriși salariații dintr-o serie de primării și instituții arădene. „Reprezentanții organizațiilor sindicale ale angajaților care îşi desfăşoară activitatea în consiliile judeţene şi primăriile de pe întreg teritoriul ţării subliniază că, personalul a fost vădit discriminat în comparație cu angajaţii din administraţia centrală, în urma adoptării OUG nr. 20/2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016. FNSA susține că angajații din administrația centrală beneficiază prin schimbarea legislației de majorări de salarii de până la 70 la sută“, au susținut sindicaliștii FNSA într-un anunț.

Amenință cu grevă generală pe termen nelimitat

Sindicaliștii au stabilit deja un program al protestelor. Astfel, astăzi va fi declanșată greva generală de o oră, pentru ca mai apoi, pe 12 iulie, funcționarii să intre în grevă de o zi. În cazul în care nu vor fi soluționate revendicările, va fi declanșată greva generală pe termen nelimitat, din data de 19 iulie.

Angajații din administrație solicită acordarea normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică locală, acolo unde resursele bugetare permit acordarea faciltății. Prin această modificare legislativă se elimină discriminările ca din acelaşi buget local al unei instituţii, unii salariaţi primesc acest drept, iar alţii nu. De asemenea, funcționarii cer acordarea voucherelor de vacanţă. „Ţinând cont de faptul că, salariile funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală sunt mai mici decât cele din administraţia publică centrală, solicităm majorarea salariilor de bază ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală cu 25 %. Mai cerem eliminarea în totalitate a Art 31 (4) din OUG nr. 20/2016 “, au mai precizat sindicaliștii.

Recomandările redacției