Chestorul Stoicănescu Dan-Constantin, șeful Serviciului Rutier, Cms. Șef Borta Daniel și șeful Serviciului de Pregătire Profesională, inspector principal, Maxim Florin, au susținut, vineri 8 decembrie, o conferință de presă, în care pe lângă bilanțul celor 11 luni ale anului au vorbit și despre folosirea într-o misiune cu succes a dispozitivului ,,spike’’. Este pentru prima oară în România când dispozitivul este folosit într-o misiune.
„Dispozitivul ,,spike’’ a fost folosit în data de 4 decembrie. Dat fiind în consemn că șoferul nu a oprit s-a solicitat sprijin celorlalte patrule aflate pe oraș pentru constituirea unui blocaj rutier. S-a folosit și dispozitivul ,,spike’’. În momentul în care patrulele de poliție au recepționat s-a știut intinerarul de deplasare a autoturismului, era pe Calea Iuliu Maniu, în linie dreaptă. Polițiștii au parcat mașina regulamentar pe partea dreaptă, destinată parcării și au acționat dispozitivul prin metoda aruncării care s-a desfășurat pe lungimea celor două benzi, autoturismul trecând peste acel dispozitiv. Ce se aude foarte puternic este zgomotul când pătrunde în roți, este ca și o împușcătură, de aceea a fost asociat acel aspect. Este sunetul produs. După care dispozitivul a fost retras urmând ca patrula care-l urmărea inițial să se ducă după el. După trecerea peste dispozitiv, șoferul fugar a lovit în spate o mașină care circula în fața lui, regulamentar. Acea mașină a ieșit un pic către partea dreaptă și l-a lăsat să treacă. El și-a continuat deplasarea, dar s-a văzut vizibil că și-a pierdut din forță mașina și că că nu mai era viteza de deplasare și totodată nu mai putea să facă mișcări pe șosea. Colegii au urmărit mașina până în momentul când efectiv nu a mai avut aderență, s-a dejantat cauciucul în speță, cel din stânga și nu a mai putut să meargă. Și-a micșorat viteza de deplasare și polișiștii l-au urmărit până când s-a oprit”, a declarat șeful Serviciului de Pregătire Profesională, inspector principal Florin Maxim.
Acesta spune că după aruncarea dispozitivului distanța parcursă diferă în funcție de mașină, de puterea ei, de cauciucuri și în funcție de câți țepi se înfing într-o roată sau în toate. Poate să fie la 200 de metri sau ca în cazul de față la 2,3 kilometri. Mașina în cauză a mers atât datorită motorului. Polișiștii spun că pe șofer nu l-a interesat să opreasă imediat, să conștientizeze, el a vrut să scape.
„Gândiți-vă la diferența de siguranță atât pentru șoferul mașinii urmărite, cât și pentru polițiști, care nu mai trebuie să îl depășească, să se pună în fața mașinii, pur și simplu o urmărești, încetinește și trebuie să oprească nu există altă variantă”, a declarat chestorul Stoicănescu Dan-Constantin.
Țepii de la dispozitiv sunt detașabili, ceea ce înseamnă că rămân în roți. Acest dispozitiv se poate folosi și pentru motociclete.
În județul Arad există în momentul de față peste 30 de bucăți.
Amintim că reprezentanții IPJ Arad au declarat că la data de 4 decembrie a.c., în jurul orei 21.50, polițiștii Secției 1 Rurală au procedat la oprirea unui autoturism care se deplasa pe strada Banu Mărăcine și care nu a oprit la semnalele polițiștilor.
A fost solicitat sprijinul polițiștilor Biroului de Ordine Publică, care prin folosirea dispozitivului ,,spike’’ au reușit avarierea anvelopelor autoturismului urmărit, acesta intrând în coliziune cu un alt autoturism. În urma coliziunii nu au rezultat victime. La volanul mașinii a fost identificat un bărbat de 22 de ani, din Vladimirescu. Din verificările efectuate a reieșit că bărbatul avea dreptul de a conduce suspendat, iar cu ocazia controlului autoturismului au fost găsite mai multe bunuri de interes pentru cauză, care au fost ridicate în vederea expertizării și continuării cercetărilor.
Testarea cu aparatele din dotare a indicat că șoferul nu se afla nici sub influența substanțelor psihoactive, nici sub influența alcoolului. În baza probatoriului administrat, cel în cauză a fost reținut pentru 24 de ore, cercetările fiind continuate sub supravegherea procurorului de caz, într-un dosar penal, întocmit pentru conducerea unui vehicul cu dreptul de a conduce suspendat.