Drumul Arad – Șiria ar putea intra într-un top al recordurilor. Este drumul pentru care problemele par să nu se mai termine, drumul pe care îl „pomenesc“ zilnic mii de arădeni, drumul care alimentează mereu disputele politice.

Așadar, dacă până acum au fost ani de tergiversări, birocrație și blocaje, acum noi probleme se ivesc la capitolul achiziții publice. Administrația județului a încercat să găsească constructor pentru acest drum încă din 2018, însă licitarea drumului a fost respinsă în trei rânduri de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.  În primăvara acestui an, achiziția publică a demarat în sfârșit și fapte firme constructoare și-au manifestat intenția de a prelua lucrările. Procedura a ajuns la evaluarea ofertelor și, deși este stabilit constructorul, situația nu poate fi făcută publică, întrucât cum era de așteptat este perioada depunerii de contestații. Perioadă care de cele mai multe ori dă curs noilor probleme.

Reprezentanții unor firme care au vrut să prindă contractele sunt revoltați că au pierdut lucrările și în consecință, depun contestații. Asta se întâmplă când în sfârșit, lucrurile păreau să intre pe un făgaș mai bun. 

Contestații, pe fond de contracte blocate

Societățile care au venit cu contestații sunt firma arădeană Sylc Con Trans și Diferit SRL (Cluj Napoca).

Cele două firme au în comun faptul că generează încurcăruri mari. Reprezentanții administrației le-au și semnalat. Sylc Con Trans a făcut contestație deși a câștigat alte lucrări ale Consiliului Județean și anume: modernizarea drumurilor Bârsa-Moneasa şi Zăbalţ- limită de judeţ Timiş. Ceea ce este mai revoltăror este că nu-și onorează obligațiile contractuale nici pentru aceste două drumuri importante.  Spre exemplu, pe drumul ce leagă Bârsa de Moneasa nu se efectuează lucrări. În plus, această firmă a mai prins și alte lucrări din județ. Și inevitabil, în aceste condiții, ne putem pune întrebarea cum și-ar onora obligațiiile pentru Arad – Șiria.

Cât privește constructorul clujean, Diferit SRL, acesta a ajuns să se judece cu o primărie, întrucât după ce câștigase lucrările pentru o șosea de centură a localității, nu a derulat efectiv nicio lucrare. În consecință, primăria vrea să încheie orice relație contractuală cu această firmă. Se mai știe și că această societate a reușit să prindă multe alte contracte de la stat, de sute de milioane de euro și nu-și onorează lucrările. Primăriile sunt apoi nevoite să caute alte firme pentru a subcontracta, ca să-și poată continua investițiile, e cele mai multe ori pe fonduri accesate.

Contestaţiile vor fi analizate de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Rămâne doar să se spere că, cei care se vor ocupa de soluționarea acestora vor cântări bine lucrurile înainte a considera că au făcut contestații justificate. Toată această birocrație înseamnă însă noi și noi amânări în demararea lucrărilor.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției