astra 2Compania arădeană Astra Vagoane Călători  a participat la  licitația organizată de către Metrorex București. În speță, este vorba de o procedură de achiziție pentru  51 de noi trenuri de metrou. Cinci firme de mare  anvergură internațională au depus ofertele. În urma analizei, cel mai bun preț l-a oferit Astra Vagoane Călători cu un preț de 260 milioane de euro.  La licitație au mai participat: firma  franceză Alstom,  CSR din China,  polonezii de la  PESA și  firma CAF din Spania. Cea mai scumpă  ofertă  este cea  a  celor de la PESA, respectiv de  341 de milioane de euro. Chinezii  au venit cu o ofertă de 272 de milioane de euro, CAF a ofertat 310 milioane de euro, iar Alstom a prezentat o oferta financiară de 322 de milioane de euro. Este prima parte a procedurii de licitație. Urmează oferta tehnică, iar Comisia de licitație Metrorex va da un câștigător într-un termen de 45 de zile. Ec. Gheorghe Sîrbu, directorul general al Astra Vagoane Călători, ne-a declarat: „Oferta depusă de societatea noastră este completă din punct de vedere tehnic, răspunzând tuturor cerinţelor tehnice formulate în Caietul de Sarcini“.  Așadar este un prim pas al companiei arădene spre adjudecarea unei foarte importante licitații. Toți cei de aici așteaptă cu încredere și analiza ofertei tehnice. Des­pre aceasta, directorul Sîrbu a punc­tat: „Aşteptăm cu încredere ca membrii de la  Comisia de evaluare a Me­trorex să termine de analizat ofertele depuse de toţi operatorii eco- nomici şi sperăm să fim declaraţi câştigători. Pe lângă faptul că produsul nostru este de un nivel calitativ şi estetic peste ceea ce a achi­- ziţionat Metrorexul până acum, costurile de exploatare post ga­ran­ţie vor fi cu minim 50% mai mici decât la variantele de achiziţie din import. De asemenea, cred că mai avem un avantaj competitiv față de concurență și anume:  timpii de intervenţie în cazul Astra nu vor depăşi 12 ore de la solicitare, faţă de 15-30 zile la firmele străine“.
Compania arădeană este una dintre cele mai competitive reprezentante ale industriei românești cu capital autohton și are exporturi pe mai multe continente. De aceea, nu va fi nici o problemă în a livra, în ipoteza foarte probabilă, de câștigare a licitației a celor 51 de  trenuri de metrou. Ele vor fi predate în mai multe tranșe până în anul 2018.

Recomandările redacției