Audi și Volkswagen par să aibă probleme cu fabricile din Europa, iar asta ar putea avea un efect catastrofal pentru România. Închiderea unor fabrici ale celor două nume mari din industria auto ar lăsa pe drumuri nu doar angajații străini, ci și românii care lucrează acolo. De asemenea, se știe că foarte multe componente auto se fabrică în țara noastră pentru cele două branduri de mașini, astfel că și aceste fabrici, unde lucrează mii de români, riscă să fie închise. Asta, în condițiile în care gradul de împrumut al țării noastre a atins un record istoric, iar inflația este de neoprit.
Gigantul auto în dificultate Volkswagen intenționează să închidă cel puțin trei fabrici din Germania și să reducă „zeci de mii de locuri de muncă”, ca parte a unui plan drastic de reducere a costurilor, au declarat luni reprezentanții angajaților, citați de agenția AFP.
Planul prezentat de conducere include, de asemenea, reducerea dimensiunilor uzinelor rămase în țară și o propunere de reducere a salariilor cu 10% pentru toți angajații mărcii VW, a declarat puternicul consiliu de întreprindere al companiei într-o notă trimisă către personal, promițând să opună rezistență.
Planul ar prevede, de asemenea, o înghețare a salariilor în 2025 și 2026, dar și transferul în străinătate a numeroase activități și departamente ale grupului care se află în prezent în Germania.
„Conducerea este complet serioasă în această privință. Aceasta nu este o lovitură de sabie în negocierile colective”, a declarat Daniela Cavallo, președinta comitetului de întreprindere al Volkswagen, în fața câtorva sute de angajați din Wolfsburg.
„Acesta este un plan al celui mai mare grup industrial german de a începe să își vândă activele din țara sa natală, Germania”, a spus ea.
Audi a anunțat că va închide uzina din Forest, în apropiere de Bruxelles, începând cu luna februarie a anului viitor. Deschisă în 1949 pentru a asambla vehicule Studebaker, fabrica a fost lovită de o scădere a cererii pentru modelele Audi Q8 e-tron și Audi Q8 e-tron Sportback, singurele făcute acolo. În ciuda acestor vești, constructorul german a confirmat că mai există discuții cu unii investitori, inclusiv o companie care ar vrea să asambleze vehicule comerciale acolo, scrie The Brussels Times.
În timp ce Volkswagen nu a luat, încă, o decizie finală pe subiectul închiderii de uzine în Germania, Audi face acest pas în cazul punctului de producție istoric din apropiere de capitala Belgiei. Astfel, din februarie 2025, când producția modelului Audi Q8 se va încheia, uzina își va închide la rândul său porțile.
Următoarea generație a SUV-ului de mari dimensiuni pe baterii va fi mutată în Mexic, iar Audi a transmis că nu a găsit un investitor atractiv pentru a păstra activitatea neperturbată în fabrica ce a produs, în trecut, peste un milion de exemplare ale celebrului Volkswagen Beetle. Constructorul cu sediul la Ingolstadt anunțase încă din iulie că intenționează să pună lacătul pe uzina belgiană, dar că este în căutare de parteneri interesați pentru o preluare.
sursa: g4media.ro; wall-street.ro