Preşedinta Comisiei Europene a anunţat  în discursul despre Starea Uniunii că demarează o investigaţie în privinţa vehiculelor electrice din China, afirmând că subvenţiile masive acordate de statul chinez ar putea distorsiona piaţa în Uniunea Europeană, astfel încât, pentru protecţie, ar putea fi nevoie de tarife vamale suplimentare. Politica blocului european faţă de China se va ghida după principiul „reducerea riscurilor, nu decuplare”, a anunţat Ursula von der Leyen în discursul despre Starea Uniunii. Ursula von der Leyen a menţionat importanţa vehiculelor electrice pentru obiectivele ambiţioase de mediu ale UE. „Să luăm, de exemplu, sectorul vehiculelor electrice. Este un sector esenţial pentru economia curată, cu un potenţial imens pentru Europa. Însă pieţele mondiale sunt în prezent inundate de automobile electrice chinezeşti mai ieftine, iar preţul acestora este menţinut în mod artificial la un nivel scăzut prin subvenţii de stat uriaşe. Acest lucru ne denaturează pieţele, şi la fel cum nu acceptăm acest lucru în interiorul Uniunii, nu îl vom accepta nici în exteriorul ei”, a punctat Ursula von der Leyen.„Prin urmare, sunt în măsură să vă anunţ astăzi lansarea de către Comisie a unei investigaţii antisubvenţie privind vehiculele electrice care provin din China. Europa este deschisă concurenţei, însă nu şi aplatizării preţurilor către cel mai mic numitor comun. Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale”, a arătat preşedinta executivului european. În acelaşi timp, ea a pledat pentru menţinerea „liniilor deschise de comunicare” şi pentru dialog cu China. „Există şi teme în privinţa cărora putem şi trebuie să cooperăm. Reducerea riscurilor, nu decuplare – aceasta va fi abordarea mea faţă de conducerea chineză în cadrul summitului UE-China care va avea loc în cursul acestui an”, a anunţat preşedinta Comisiei Europene în discursul despre Starea Uniunii pe care l-a rostit miercuri în faţa plenului Parlamentului European de la Strasbourg.Anunţul privind lansarea investigaţiei antisubvenţie în cazul vehiculelor electrice chinezeşti vine după luni de presiuni din partea Parisului şi a reprezentanţilor săi din industrie, după ce producătorii chinezi de vehicule electrice au luat faţa producătorilor europeni. O astfel de investigaţie ar putea deschide calea pentru ca Europa să impună tarife suplimentare asupra vehiculelor chinezeşti, considerând că sunt vândute la preţuri inechitabil de mici, pentru a măcina concurenţii europeni.În sens mai larg, aceasta marchează un nou pas în tranziţia Europei de la cel mai mare bloc de liber schimb din lume la construirea apărării sale comerciale într-o eră a deglobalizării, notează Reuters.Constructorii europeni de automobile au realizat că au o luptă de dus pentru a produce vehicule electrice cu costuri mai mici şi pentru a şterge avansul Chinei în dezvoltarea unor modele mai ieftine şi mai prietenoase cu clienţii. (sursa:news.ro)

 

Recomandările redacției