Gigantul de transport maritim Maersk, considerat un barometru pentru comerţul global, nu vede semne de recesiune în SUA, deoarece cererea de transport de marfă rămâne puternică, a declarat directorul executiv al companiei, citat de CNBC. „Am văzut în ultimii câţiva ani, de fapt, piaţa rămâne surprinzător de rezistentă la toată frica de recesiune care a existat”, a declarat Vincent Clerc pentru CNBC, adăugând că cererea de containere a fost, în general, un bun indicator al puterii macroeconomice subiacente.

Stocurile din SUA – mărfuri care sunt stocate înainte de livrare sau procesare – ”sunt mai mari decât erau la începutul anului, dar nu sunt la un nivel care este îngrijorător sau care pare să indice o încetinire semnificativă chiar la început”, a spus Clerc, în ciuda faptului că a remarcat o oarecare imprevizibilitate în cifre pentru companiile care reaprovizionează stocurile. „Ne uităm, de asemenea, la comenzile de achiziţie de la o mulţime de comercianţi cu amănuntul şi mărci de consum care trebuie să importe în SUA pentru următoarea lună de cerere şi par să fie încă destul de robuste… cel puţin datele şi indicatorii pe care îi avem” Pare să indice încă un nivel bun de încredere că nivelurile actuale de consum din SUA vor continua.” Stocurile de comerţ cu amănuntul din SUA – o măsură a construcţiei nedorite – au crescut în luna mai cu 5,33% faţă de un an în urmă, la 793,86 miliarde de dolari, potrivit celui mai recent comunicat al Biroului de Recensământ al SUA.

Un raport publicat de platforma de leasing Container xChange a spus că indicatorii sugerează că stocurile sunt mai mari decât cererea, ceea ce înseamnă „un moment mai puţin prosper” în următoarele luni pentru comercianţii de containere, piaţa de logistică şi comercianţii cu amănuntul care au stocat.

Exporturile chineze au fost motorul din spatele volumelor puternice de containere, deoarece ponderea globală a containerelor originare sau care se îndreaptă spre China a crescut, a continuat el.

În 2022, firma daneză a avut o perspectivă mult mai sumbră, avertizând cu privire la o frecvenţă a cererii din cauza inflaţiei, ameninţarea unei recesiuni globale, criza energetică europeană şi războiul din Ucraina. O combinaţie a acelor factori a condus la scăderea tarifelor de transport în 2023, ducând la scăderea profiturilor Maersk.  Această tendinţă a fost parţial inversată în acest an, pe fondul tensiunilor geopolitice în creştere din Marea Roşie, care au determinat firmele de transport maritim să devieze rutele comerciale din jurul coastei de sud a Africii – prelungind timpul de călătorie şi eliminând capacitatea sistemului global. Marea Roşie poate să provoace inflaţie suplimentară

Clerc a declarat pentru CNBC, că se aşteaptă ca tensiunile de la Marea Roşie să continue cel puţin până la sfârşitul anului. „Acaesta, desigur, necesită mai multă capacitate, mai multe nave pentru a deplasa comerţul global în întreaga lume şi asta a creat unele lipsuri aici, în al doilea trimestru şi în al treilea trimestru cu care avem de-a face în acest moment”, a spus el. „Asta înseamnă, pe termen scurt, costuri mai mari şi, ca urmare, a trebuit să ne asumăm costuri semnificative, atât în ​​ceea ce priveşte nevoia de mai multe nave, cât şi necesitatea de mai multe containere pentru a face treaba pe care o aşteptăm de la noi. ”

Dacă situaţia persistă, Maersk va înregistra „o inflaţie semnificativă” în baza sa de costuri, pe care va trebui să o transfere clienţilor, a continuat el, rutele Asia spre Europa sau coasta de est a SUA costând între 20% şi 30% mai mult. (sursa:news.ro)

Recomandările redacției