Cadrele nedidactice se consideră date la o parte

0
174

Sindicatul Democratic din Învățământ Arad, în numele membrilor de sindicat (personal didactic de conducere, personal didactic de predare din CJRAE și personal didactic auxiliar) solicită parlamentarilor arădeni ajutorul pentru susținerea inițiativei legislative de modificare a articolului din lege privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Prin formula actuală, beneficiar al sporului de suprasolicitare neuropsihică poate fi numai personalul didactic de predare, fapt ce crează o discriminare în ceea ce privește salarizarea personalului didactic din învățământ. „Personalul didactic este format din personal didactic de predare, personal didactic auxiliar și personal didactic de conducere, îndrumare și control, iar prin forma actuală a art. 16 s-a creat o discriminare în rândul persionalului didactic, întrucât numai o parte din această categorie este beneficiară a sporului de suprasolicitare neuropsihică, respectiv numai personalul didactic de predare, deși celelalte două categorii de personal didactic- personal didactic de conducere, îndrumare și control și personalul didactic auxiliar își desfășoară activitatea în unități de învățământ, în condiții similare, susține Dănuț Ieneșescu, președintele SDI Arad.

Personalul didactic de conducere, de îndrumare și de control trebuie să fie personal didactic de predare, să fie membri ai corpului national de experți în management educational și să îndeplinească criteriile de competență profesională, managerială și de prestigiu prevăzute de legislația în materie și, totodată, aceste cadre didactice ( personal didactic de predare) au obligație de catedră, fiind degrevate parțial de efectuarea activităților didactice de predare- învățare – evaluare.

Personalul didactic auxiliar este prevăzut la art. 249 din Legea educației naționale, fiind format din: a) bibliotecar, documentarist, redactor; b) informatician; c) laborant; d) tehnician; e) pedagog şcolar; f) instructor de educaţie extraşcolară; g) asistent social; h) corepetitor; i) mediator şcolar; j) secretar; k) administrator financiar (contabil); l) instructor-animator; m) administrator de patrimoniu.

Desfășurându-și activitatea în unitățile școlare, alături de personalul didactic de predare, personalul de conducere, de îndrumare și de control, este supus acelorași condiții de stres, suprasolicitare și încordare. Nu trebuie neglijat nici faptul că, de cele mai multe ori, personalul didactic auxiliar funcționează pe posturi unice, volumul de muncă fiind foarte mare. Se impune introducerea în legea de salarizare și a acestor categorii de personal didactic ca fiind beneficiar ai sporului de suprasolicitare neuropsihică, întrucât prin legea de salarizare unitară s-a urmărit eliminarea discrepanțelor și inechităților din sistem; reprezintă un drept dobandit de personalul din învățământ încă din anul 1997, drept de care s-a beneficiat în sistem timp de peste 13 ani (art. 50 alin. 13 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic). Această reparație nu poate reprezenta decât o recunoaștere a efortului intelectual depus de către personalul didactic auxiliar, cât și a celui de conducere, îndrumare și control, a încordării psihice la care acesta este supus de-a lungul întregii cariere, consideră Ieneșescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.