Ce trebuie să știm despre depresia de toamnă

0
47

Potrivit statisticilor medicale, pentru multe persoane, toam­na vine însoţită de o tradiţio­nală depresie. Aproximativ 20% dintre bărbaţi și 14% dintre femei se confruntă cu disconfortul specific acestui sezon. Ritmul accelerat de creștere a depresiei în lumea occidentală se asociază cu consumul scăzut de acizi grași Omega 3, scrie Click.
Pentru a scăpa de „tradiționala” depresie de toamnă, psihiatrul Dora Matei ne învață să împlinim câteva strategii care alungă proasta dispoziție:
– Căutați compania prietenilor măcar de trei ori pe săptămână. Când sunteți o persoană sociabilă, scăpați mai ușor de depresie;
– Informați-vă asupra noutăților: citiți cărți educative și ascultați casete cu subiecte care tratează probleme de sănătate, care vă stimulează buna dispoziției.;
– Mergeți la cumpărături cu prietenii, la un film apreciat de multe persoane din domeniul vostru de activitate, fiți la curent cu noutățile care vă ajută să vă simțiiți mai implicat în viața anturajului vostru;
– Faceți o faptă bună, apreciați pro­iec­tele de ultimă oră ale specialiștilor dintr-un domeniu de activitate cu ecou pozitiv pe termen lung;
– Fiți optimiști, chiar dacă aveți îndoieli în privința unui demers început de o persoană capricioasă;
– Testați efectul terapeutic al sunătoarei. Specialiștii precizează că această plantă are efecte pozitive asupra depresiei. De asemenea, nu trebuie să folosiți concomitent sunătoarea și antidepresi­vele. Pentru depresie, încercați terapia cu sunătoare câteva luni; dacă nu ajută, atunci discutați cu medicu vostru de familie care vă poare recomanda un tratament cu antidepresive,
– Evitați alcoolul, un dușman perfid al sistemului nervos central. Nu depășiți doza recomandată de specialiști: 14 unități pe săptămână pentru femei și 21 de unități pentr bărbați. Depresivii trebuie să consume multe sardine, păstrăvi, scrumbii. Acești pești conțin mulți acizi grași, Omega 3.
– Nu mâncați nici prea mult, nici prea puțin. Alegeți o dietă echilbrată, bogată în fructe, vegetale și cereale integrale, cu puține proteine .
– Luați suplimente de multivitamine și minerale, bogate în B-uri;
– Nu luați decizii pripite dacă aveți moralul scăzut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.