Majoritatea românilor şi-au planificat vacanţe mai scurte de 7 zile vara aceasta şi preferă să se cazeze în hoteluri, relevă rezultatele unui studiu de piaţă. Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 54% dintre turiştii români şi-au planificat o singură vacanţă pentru vara aceasta, în timp ce 30% intenţionează să aibă două, iar 15% au planificat trei sau mai multe.

Referitor la durata vacanţei principale din acest an, cei mai mulţi dintre români menţionează o perioadă sub 7 zile (44%) sau un interval de 7-10 zile (36%). „În rândul reprezentanţilor Generaţiei Z, cu vârste cuprinse între 18-24 ani se observă tendinţa mai pronunţată de a planifica vacanţe mai scurte de 7 zile (52%). În contrast, cei cu vârste între 35-44 de ani se diferenţiază ca fiind cei care îşi planifică vacanţe mai lungi, 19% menţionând o durată de 11-14 zile (vs. 15% total eşantion), iar 12% vacanţe de peste 14 zile (vs. 6% total eşantion)”, susţin autorii studiului.

În ceea ce priveşte preferinţele de cazare, 43% dintre turiştii români au făcut o rezervare la un hotel, 31% au ales o pensiune, iar 15% au optat pentru apartament sau Airbnb. În funcţie de vârstă, persoanele mature peste 55 ani preferă în special hotelurile (54%), iar cei între 45-55 ani pensiunile (38%).

Conform aceluiaşi studiu, 56% dintre turiştii români şi-au planificat vacanţa de vară anul acesta în perioada de vârf a sezonului (iulie-august), procent semnificativ mai mic comparativ cu vara anului trecut (65%). Astfel, 22% au ales perioada mai-iunie, iar 21% au ales să îşi planifice vacanţa în septembrie sau mai târziu.

„Reprezentanţii Generaţiei Z, cu vârste între 18 şi 24 de ani, preferă în mare măsură să-şi planifice vacanţele în perioada Iulie-August (64%), în timp ce persoanele mature, cu vârste de peste 45 de ani se diferenţiază ca planificându-şi mai des vacanţele în extrasezon decât restul populaţiei (27% vs. 21% total eşantion)”, arată cercetarea.Principalele motive pentru alegerea perioadei vacanţei sunt planificarea zilelor de concediu (54%), preţul (49%), condiţiile meteorologice (42%) şi vacanţele copiilor (18%). Aşteptările turiştilor români de la vacanţa de vară din acest an includ relaxarea totală (70%), timpul de calitate petrecut cu familia (50%), aventură şi explorare (29%), descoperirea de noi culturi şi locuri (27%) şi participarea la diverse activităţi sportive şi recreative (15%).

La o analiză mai detaliată, observăm că părinţii cu copii minori îşi doresc mai degrabă relaxare totală (74%) comparativ cu cei fără copii sau cu copii mai mari de 18 ani (65%). În plus, persoanele cu vârste între 35-44 de ani sunt cele care aspiră în mai mare măsură la experienţe noi în vacanţă (35% vs. 29% total eşantion), în timp ce activităţile sportive şi recreative sunt preferate în mod deosebit de bărbaţi (22% vs. 11% femei) şi de tinerii între 18 şi 24 de ani (21% vs. 15% total eşantion).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 22 iulie – 26 iulie 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi mediul rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.003 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. (sursa: Agerpres)

Recomandările redacției