În momentul în care s-au afișat noile prețuri la abonamente, în special la cele pentru noii abonați, au fost multe voci care își exprimau scepticismul că UTA va vinde foarte multe abonamente în aceste condiții. Reprezentanții clubului au susținut însă în repetate rânduri, atât public cât și în discuții private, că nu-și fac griji deoarece dragostea și interesul arădenilor pentru UTA trece dincolo de provocările financiare și că numărul de suporteri care își vor face abonamente va fi mai mare ca cel de anul trecut. Dintr-un anumit punct de vedere au avut dreptate: interesul pentru achiziționarea unui abonament este mare, în ciuda prețurilor (deși pentru o comparație corectă ar trebui să aflăm numărul exact de abonamente pe care clubul le-a vândut anul trecut, însă așa cum am relatat într-un material anterior, această cifră pare că este secretă). Însă dincolo de asta, reprezentanții clubului au rămas blocați la capitolul „lipsa grijilor“. Pentru că deși se așteptau la un număr mare de suporteri care să își facă abonament, cei care au organizat comercializarea acestora, parcă au făcut tot ce era posibil să îngreuneze și nu să ușureze misiunea fanilor (fani care veneau să ofere bani clubului, nu să ia).

Primul semn de amatorism a fost amânarea comercializării abonamentelor noi cu o săptămână. N-am înțeles legătura dintre biletele la Supercupa României și vânzarea de abonamente. Apoi, clubul a comunicat programul vânzării acestora abia în ziua în care începea comercializarea lor. Mai mult, au fost alocate pentru această acțiune doar două zile, dintre care într-una singură (cea de luni) era prevăzut program cu publicul după-amiaza (3 ore!). În condițiile în care marea majoritate a suporterilor sunt oameni care muncesc, nu este greu de imaginat că cea mai mare parte a fanilor doritori de abonamente s-au deplasat la stadion în ziua cu interval orar.

Am putea crede că măcar anticipând acest fapt, clubul a fost pregătit să facă față afluxului mare de suporteri. Nici pomeneală! Toată după-masa de ieri au curs mărturiile despre haosul, dezorganizarea, nervii și frustrarea care au domnit la club. Sute de oameni la coadă, câteva zeci în interiorul sălii în care se demarau proceduri, proceduri la rândul lor extrem de greoaie.

Și de parcă timpii de așteptare și aglomerația nu erau suficiente, fanii au trebuit să suporte și atitudinea arogantă a lui Codru Grădinariu care îi certa pe suporterii nemulțumiți de parcă aceștia veniseră acolo să li se facă vreun favor personal. La un moment dat nici numere de ordine nu s-au mai dat cu explicația că „degeaba vă dăm număr de ordine că nu mai ajungeți până la terminarea programului“. Așadar, angajații clubului, despre care domnul Meszar ne spunea că muncesc din zori și până-n seară pentru suporteri, trebuiau să își încheie cele trei ore de muncă asiduă iar cei care n-au ajuns la rând n-aveau decât să se învoiască a doua zi de la lucru, ca să vină dimineața în speranța că doar doar vor ajunge să își poată achiziționa mult doritul abonament; sau să se descurce cum or știi. Concluzia, pe banii și pe timpul lor, zeci de utiști au fost umiliți, condiții în care nici nu este de mirare că unii dintre ei au răbufnit pe rețelele de socializare anunțând că nu își vor mai face abonament.

Iar acum, pentru a nu fi acuzați că doar criticăm neconstructiv, fără să oferim soluții, iată câteva dintre lucrurile pe care dacă cei din club le-ar fi aplicat, suporterii, în ciuda poate a unor mici nemulțumiri inerente, n-ar fi avut niciun motiv să se simtă desconsiderați și umiliți:

1. Vânzarea abonamentelor online. Suntem în anul 2022 domnilor și cei mai mulți dintre suporterii UTA-ei au acces la internet și au un card bancar. Era o modalitate elegantă, ușoară și rapidă și, având în vedere că UTA are deja implementat un sistem de ticketing, chiar la îndemâna clubului. Pentru cei care din diferite motive n-ar fi putut folosi această obține s-ar fi putut aplica punctele următoare:

2. Comercializarea abonamentelor așa cum era planificată, în cursul săptămânii trecute și împărțirea pe zile a acestei acțiuni: o zi comercializarea abonamentelor la Tribuna 1, două zile la Tribuna 2 (eventual cu sectoare planificate pentru fiecare zi) și câte o zi pentru fiecare peluză. În felul acesta nu ai fi avut toți doritorii de abonamente aglomerați într-o singură zi.

3.  Fixarea unui orar care să țină cont de realitatea în care trăiesc cei mai mulți suporteri și nu de confortul angajaților. Un program de 4 ore dimineața și 4 ore după-amiaza, cu pauză de o oră, ar fi fost mai mult decât decent. Nu credem că un program de 8 ore este neapărat extenuant pentru angajații clubului dar și dacă ar fi așa, în condițiile în care aștepți ca în respectivele zile să încasezi o grămadă de bani de la „clienți“ (adică ăia care contribuie într-o măsură importantă inclusiv la salariul angajaților), merită făcut un extra-efort.

4. Folosirea echipei de voluntari, pusă în activitate de Ștefan Boroș pe parcursul sezonului trecut și care și-a dovedit cu vârf și îndesat eficiența și utilitatea. Știm că e perioada concediilor și vacanțelor dar credem că dacă se dorea, se găseau disponibili câțiva dintre acei tineri care au ajutat mult clubul în ultima perioadă și care ar fi făcut și acum diferența la capitolul fluidizare și suport, așa cum s-a întâmplat întotdeauna.

5. În cele din urmă dar poate cel mai important aspect… respectul. Indiferent de dificultatea situației pe care o ai de gestionat, niciodată, dar niciodată nu ai voie ca în relația cu „clientul“ să fii încruntat, morocănos, plictisit și mai ales nervos. Iar în momentul în care te-ai răstit la acești oameni sau când i-ai tratat cu aroganță, ai trecut de o limită care într-o companie profesionistă poate însemna concedierea! Cu atât mai grav este faptul că aici vorbim nu doar de niște simpli „clienți“ ci de suporteri, oameni care te susțin nu doar material ci și afectiv. Cine nu e capabil să înțeleagă că în relația cu aceștia nu există nicio scuză pentru derapaje comportamentale, nu are cum să fie pus să lucreze în contact direct cu publicul.

În încheiere să mai spunem că e simptomatic faptul că până la această oră, clubul UTA n-a găsit de cuviință, nu să își ceară scuze de la suporterii pe care i-a supărat cu această ocazie, dar nu a făcut nici măcar minimul gest de a publica un program oficial în care cei care n-au reușit să își achiziționeze abonamente în perioada următoare. „Se pare că“ (o sintagmă din păcate tot mai des uzitată atunci când vorbim despre lucruri care se întâmplă în clubul UTA) vânzarea abonamentelor va reîncepe de săptămâna viitoare dar până în acest moment nimeni din club n-a catadicsit să ofere oficial această informație.

Recomandările redacției