Angajaţi la căile ferate, care supravegheau chiar siguranţa circulaţiei, prinşi beţi la serviciu.
Autorităţile au făcut 300 de verificări în peste 200 de gări, cabine de acari şi bariere. Au testat mecanici de locomotivă, şefi de staţie, impiegaţi şi au făcut dosare penale sub acuzaţii extrem de grave.
Agenţii au făcut controale de amploare timp de trei luni printre angajaţii care răspund de vieţile călătorilor.
Dan Octavian, purtător de cuvânt IGPR: Au fost verificate cu etilotestul/alcoolscopul 925 de persoane cu atribuţii în siguranţa circulaţiei. Au fost verificaţi 101 mecanici de locomotivă. 10 angajaţi ai CFR au fost prinşi băuţi la serviciu şi au acum dosar penal
Cel mai grav caz a fost la Bucureşti. Paznicul unei bariere avea alcoolemie de 1,39 în aerul expirat.
Iulică Măntescu, preşedinte Federaţia Mecanicilor de Locomotivă: Se merge până la desfacerea contractului individual de muncă. Şi administraţia poartă vinovăţia pentru că au fost perioade de timp când, datorită lipsei de personal, au fost menajaţi şi nu au fost efectuate acele controale.
Fiecare angajat care lucrează la căile ferate trebuie testat înainte să înceapă programul, spune legea
Scăpările produc accidente extrem de grave. Anul trecut, două locomotive s-au ciocnit frontal la Roşiori. Angajat la o companie privată, un mecanic a condus băut şi a trecut pe roşu. Trei oameni au fost răniţi.
Iulică Măntescu, preşedinte Federaţia Mecanicilor de Locomotivă: Din păcate, avem personal care, după intrarea în serviciu, consumă băuturi alcoolice.
În 2021, la Feteşti, un mecanic beat a adormit în timpul mersului, iar trenul privat de marfă a intrat într-un marfar care staţiona. 18 vagoane au deraiat, iar traficul feroviar a fost blocat zile în şir în zonă. Angajaţii cu atribuţii în siguranţa feroviară care vin băuţi la serviciu riscă între doi şi şapte ani de închisoare, dacă alcoolemia din sânge este mai mare de 0,8 miligrame.
În cazul în care provoacă un accident, pot fi condamnaţi şi la 10 ani de detenţie.
Vor fi şi mai multe controale pe căile ferate, în săptămânile viitoare, în special în staţiile care sunt cele mai tranzitate, cum ar fi Gara de Nord, staţiile care duc spre mare sau cele spre munte. Asta pentru că o să crească numărul de călători în minivacanţa de 1 mai.
Un mecanic de locomotivă cu vechime poate ajunge la un salariu de 10.000 de lei pe lună.
Sursa Observator