Dacia a vândut 493.511 vehicule (autoturisme personale şi vehicule utilitare) în primele nouă luni ale anului 2023, în creştere cu 16,7% faţă de perioada similară a anului 2022. Cele mai căutate modele au fost Sandero, Duster, Spring şi Jogger. ”Dacia a vândut 493.511 vehicule (VP+VU) în primele 9 luni ale anului 2023, în creştere cu 16,7% faţă de perioada similară a anului 2022. În trimestrul al treilea, Dacia a vândut 148.124 vehicule, cu 2,4% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, când marca înregistrase cea mai ridicată cotă de piaţă în perimetrul său de comercializare”, anunţă producătorul auto.

Cele 4 modele de referinţă ale mărcii înregistrează creşteri semnificative în primele 9 luni: Spring : +40,6%, Sandero : +18,3%, Duster : +4,1% şi Jogger : +76,1%.

Cota de piaţă a mărcii Dacia în segmentul VP rămâne stabilă în Europa în primele 9 luni ale anului 2023, în ciuda scăderii ponderii canalului de vânzări către clienţii particulari în ansamblul pieţei europene (de la 44% la 40%).

Pe canalul de vânzări către clienţii persoane fizice, Dacia îşi confirmă locul al doilea la nivel european, cu o cotă de piaţă în segmentul retail de 8,4%, în creştere cu 0,8 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului 2022.

Vânzările modelului Dacia Sandero se ridică la 199.516 vehicule, în creştere cu 18,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Sandero îşi menţine locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către clienţii persoane fizice din Europa începând din 2017. 154.460 unităţi vândute, Dacia Duster înregistrează o creştere de 4,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022 şi rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice din Europa.

Dacia Jogger a fost comercializată în 70.932 exemplare în primele 9 luni ale anului, în creştere cu 76,1% faţă de perioada similară a anului 2022. Jogger se menţine astfel pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele de segment C (exceptând vehiculele SUV) către clienţii particulari. Cu 44.262 de unităţi vândute, Spring înregistrează o creştere de 40,6% faţă de perioada similară a anului precedent şi se menţine în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.

Vânzările Dacia pe piaţa VP (Vehiculelor de Persoane) din Europa au crescut în intervalul de referinţă cu 19,6% (faţă de o  creştere a pieţei de +16,9%).  (sursa:news.ro)

Recomandările redacției