Cardurile de energie au ajuns la mulți dintre beneficiari, iar primele plății au fost efectuate deja. Pe lângă plata facturilor la enegia electrică sau termică, ele pot fi folosite și pentru achziționarea lemnelor de foc însă mulți arădeni nu știu cum să le folosească. Din acest motiv mai mulți cititori ni s-au adresat cu rugămitea de a solicita informații de le Poșta Arad. ” Vă rugam să solicitați precizări de la directorul Poștei Arad cu privire la plata lemnelor de foc cu Cardul de energie. La țară postașii sunt depășiți de situație, iar în 0ficiile urbane situația este la fel. Sunt oameni bătrâni care au un consum mic de curent(40 -50 lei pe lună) și ar dori să poată compensa contravaloarea lemnelor de foc”, ni se spune în mesajul primit pe adresa readcției.

Am solicitat informații de la reprezentații Poștei Arad de unde ni s-a explicat faptul că de săptămâna viitoare aplicația privind compensarea facturilor va fi funcțională, iar arădenii se pot adresa oficiilor poștale cu documentele necesare pentru încasarea sumelor respective.

”De săptămâna viitoare aplicația  privind compensarea facturilor de lemne va fi funcțională. Clienții se pot prezenta la subunitățile postale cu documentele justificative, pentru efectuarea operațiunilor necesare de încasare a sumelor”, ne precizează Liliana Bîc, reprezentanta Poștei Române Arad.

Cei care vor să folosească cardul de energie pentru plata lemnelor trebuie să știe că pot încasa în numerar la oficiile poștale sumele plătite pentru procurarea lemnelor de foc pentru sezonul rece 2022-2023.

Care sunt documentele justificative, potrivit legislației în vigoare, de care este nevoie:

– cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poștal

– actul de identitate al beneficiarului de sprijin

– documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada că a achiziționat material lemnos pentru încălzire care este utilizat la locul de consum, prin înscrierea acestuia pe documentele justificative și dovada achitării acestora către furnizorul de lemne de foc, cum ar fi avizul de însoțire a mărfii, factura, bonuri fiscale etc.

– în situația în care beneficiarul cardului de energie are alt domiciliu sau altă reședință decât cel/cea care este inscripționat/inscripționată pe cardul de energie, contractul privind furnizarea materialului lemnos la domiciliu sau reședință împreună cu declarația pe propria răspundere că utilizează sprijinul pentru compensarea prețului la energie la adresa unde locuiește.

În baza documentelor menționate, la oficiul poștal se emite un mandat poștal cu achitare în numerar către beneficiarul de sprijin, în limita soldului existent pe cardul de energie.

La decontarea sumelor reprezentând contravaloarea materialului lemnos, achiziționat începând cu luna august 2022, Compania Națională Poșta Română S.A. va putea să interogheze baza de date de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, pentru validarea furnizorului de material lemnos.

Reamintim că ajutorul de acordă în două tranșe de 700 lei (prin mandat poștal) pentru plata serviciilor de electricitate, gaz, energie termică în sistem de termoficare, butelie, lemne de foc, păcură, peleți și lemne de încălzire.

  • Stefan spune:

    butelie, lemne de foc, păcură, peleți și lemne de încălzire….in legătură cu peleții e o problemă..nu pot să cumpăr peleți …Cel care vinde trebuie sa contacteze Posta Romana pt a putea vinde….e complect aiurea…Dedeman a spus clar că nu fac asta…atunci cum sa procedez…eu am nevoie de peleți…aștept un răspuns CONCRET.MULTUMESC!

  • Andronic O Ioan spune:

    Atît doar nouă a celor rînd ni se aruncă praf în ochi iar bogaților li se mai dă, le mor de foame…..

  • Laurentiu spune:

    Numai minciuni.Eu sunt din Constanta si ma obliga sa cumpar lemne din Bihor

  • Ana Urban spune:

    Cum se pot achiziționa butelii cu cardul de energie?

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției