În cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc la Primaria Arad, se anunță încă un proiect pentru „digitalizarea Aradului”.

Acesta reprezintă o continuare a proiectului „Planificare strategică eficientă și implementare de soluții electronice pentru reducerea birocrației” – digitalizarea unor servicii oferite cetățenilor – SIPOCA558/cod my SMIS 126495.

Din punctul nostru de vedere, pentru că avem „Glasul puțin altfel”, se vor ușura anumite servicii, prin prestarea lor în mod online, dar având în vedere tradiția arădeană, probabil că tot la Ghișeul 3 se vor depune dosarele „online”.

Proiectul valorează 2.087.022 de lei, iar perioada de implementare este de 16 luni, sau cu o măsurare mai reală de timp, cam „la Paștele cailor”, dacă tot este perioada.

Totuși, gata cu răutățile, am decis, în ciuda părerilor noastre proprii, să ne facem datoria și sa vă transmitem datele exacte, precizate de către Primărie.

„Prin acest proiect ne dorim continuarea procesului de digitalizare a serviciilor oferite către cetăţeni, prin extinderea soluţiilor existente și implementarea de soluţii noi, cu scopul reducerii birocraţiei și îmbunătăţirii calității actului administrativ”, declară Călin Bibarț.

Extinderea portalului de servicii electronice și crearea de noi servicii electronice va avea loc în special la:

– Direcția Generală Poliția Locală Arad

– Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Arad

– Direcția Asistență Socială Arad

– Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanei

Proiectul prevede, de asemenea:

– achiziționarea unor echipamente IT noi (stații de lucru PC) pentru implementarea noilor soluții digitale;

– cursuri de instruire pentru 100 de angajați

– informarea cetățenilor cu privire la serviciile electronice oferite;

– realizarea unui audit tehnic și de securitate pe intreaga platformă implementată.

Recomandările redacției