Din această lună, benzina și motorina trebuie să conțină cel puțin 8%, respectiv 6,5% biocombustibil, conform unei ordonanțe de Guvern. Această măsură este aplicată pentru ca țara noastră să se poată conforma, ca stat membru al Uniunii Europene, obligației de reducere a gazelor cu efect de seră pe de o parte, dar și cu scopul de a folosi cel puțin 10% energie din surse regenerabile, pentru toate formele de transport. Odată cu apariția biocombustibililor în stațiile de carburanți din România, începând cu 1 iunie, este posibil ca oamenii să cheltuiască mai mult pe combustibil. Este însă inevitabil, deoarece face parte din planul de reducere a emisiilor de CO2 inițiat de Comisia Europeană. Mai multe state membre ale Uniunii Europene folosesc deja bioetanol la benzinăriile publice. Mașinile care rulează cu acest combustibil vor consuma mai mult, deoarece au nevoie de mai mult biocombustibil decât benzina obișnuită pentru a parcurge aceeași distanță. De asemenea, unele vehicule mai vechi pot fi nesigure, deoarece mașinile alimentate cu biocombustibil sunt mai predispuse la defecțiuni. Dar acesta este prețul de plătit pentru reducerea nivelului de CO2, cel puțin în Europa. Experții spun că amestecul de biocombustibil cu carburanți fosili duce la creșterea consumului cu cel mult 10 la sută. Specialiştii recomandă câteva trucuri care duc la scăderea consumului. Spre exemplu, avelopele să fie corect umflate, iar șoferii să nu conducă agresiv. (sursa:businesswatch.ro)
Actualitate 14
Spaniolii recurg la măsuri inedite pentru a-și proteja mașinile: le-au învelit cu folie de plastic și le-au ancorat cu lanțuri de stâlpii de iluminat public
citește mai mult »