Curg controversele legate de accidentul feroviar de la Teleorman, în care au fost implicate două trenuri: un marfar și unul de pasageri, Arad – București. Dacă inițial, reprezentanții CFR au susținut că nu este vorba despre o tamponare, iar mecanicul trenului de Arad a reușit să oprească, în mod eroic, la timp, datele problemei s-au schimbat acum în totalitate.

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Rodrigo Maxim, a afirmat pentru Libertatea că mecanicul trenului de pasageri care a lovit un marfar la Roșiori nu era încă suficient de bine pregătit. El a acuzat că acesta a trecut pe culoarea roșie a unui semafor și că a intervenit sistemul de frânare de urgență.

Liderul sindical a acuzat că mecanicul trenului de pasageri „30 și ceva de ani” și „imediat după formare a fost scos pe o secție principală”. De aceea, spune președintele FSTFR pentru Libertatea, trenul de pasageri a ajuns aproape de impact cu marfarul deraiat din fața lui. Rodrigo Maxim spune că „impiegatul de mișcare (n.r. – programul de circulație feroviară) l-a atentionat pe mecanic că semnalul este pe oprire, ceea ce înseamnă că există deja un tren pe linia pe care acesta circulă, însă, chiar și așa, frânarea a întârziat”.
„Trebuia să acționeze rapid frâna automată a trenului”, a continuat el. El a subliniat că „frânarea de urgență s-a produs datorită inductorului de cale (n.r. – sistemul de frânare al căii ferate)“. „Mecanicul era de la Secția de Exploatare Locomotive Craiova”, unde, spune aceasta, au mai fost raporate astfel de frânări întârziate. Lipsa de odihnă și de experiență ar fi printre principalele probleme la secția respectivă, susține liderul sindical. „În această situație, revenim la experiența mecanicilor. (…) Conducerea regionalei trebuie să explice de ce a folosit mecanici cu mai puțină experiență pe secția respectivă, dacă avea deja mecanici cu experiență”, a declarat Rodrigo Maxim, afirmând că mecanicul trenului de pasageri era de la Secția de Exploatare Locomotive Craiova.

Trenul IR 1822, Arad – București Nord, în care se aflau 280 de călători, a frânat brusc, luni, 13 martie, pentru a evita impactul cu un marfar care circula în fața lui, pe aceeași linie. După oprirea forțată a trenului, mai mulți pasageri au fost răniți, au transmis reprezentanții ISU Teleorman.
sursa: libertatea.ro

  • James spune:

    L a oprit instalatia Indusi nu a oprit el. Ranitii din tren au fost datorita impactului, nu datorita franarii de urgență. Au mai fost frănari de urgenta, se opreste trenul mai repede dar nu cade nimeni de pe scaune.

  • Sorin spune:

    Despre ce vorbești domnule Rodrigo este mecanic pentru tren de călători nu a venit de pe linie industriala dumneavoastră dacă ești la semafor și ai rosu nu te oprești în concluzie eu cred ca mecanicul avea cu totul alte preocupări care nu aveau nici o legătură cu remorcarea trenului și nu are nici o legătură cu odihna sau cu banii mecanicul a greșit și trebuie sa plătesc cu părere de rău. Sa fim serioși nu vad unde e. eroul din titlu

  • Tu spune:

    îl dorea mâna să mute macazul
    asa a facut cu stegulețe…hhh

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției