SC Intermed Utilaj SRL, firma care a modernizat de mântuială  drumul care leagă Pâncota de Seleuş, însă pe o sumă uriaşă de 9.456.677 de lei, îşi cere falimentul. Firma de construcţii se pare că a intrat în impas, lucru care era dovedit doar prin calitatea lucrărilor realizate pe acest drum, şi doreşte falimentul în scopul redresării din punct de vedere financiar. Având în vedere că statistica nu stă prea bine cu firmele care încearcă această manevră financiară, majoritatea nereuşind să se reorganizeze, marea dilemă se naşte în curtea Consiliului Judeţean Arad, care în urmă cu puţin timp dădea asigurări că firma SC Intermed Utilaj SRL are o garanţie, RECORD, pentru drumul Pâncota-Seleuş, de opt ani de zile.

Drum cu un istoric trist… pentru locuitorii judeţului

Ziarul nostru a tras mai multe semnale de alarmă de-a lungul timpului în ceea ce priveşte calitatea lucrărilor efectuate de SC Intermed Utilaj SRL pe drumul Pâncota – Seleuş. Drumul a fost reabilitat în toamna anului trecut, după multe scandaluri şi peripeţii, dar a cedat după doar câteva luni. Temperaturile scăzute, traficul greu şi intens, fenomenul de îngheţ-dezgheţ au favorizat apariţia gropilor, care însă nu erau normale pe un drum nou nouţ.

Mai mult decât atât, înainte de a se turna asfaltul, sătenii din Seleuş erau în pragul disperării din cauza prafului, având în vedere că o bună bucată de şosea a fost decapată şi abandonată în această stare timp de câteva luni de zile. Scuza meseriaşilor era că „aşa se face un drum de calitate“.  În acest timp, în loc să folosească apa la irigatul grădinilor și serelor, seleușenii au fost nevoiți acum să „irige” așa-zisa șosea. Pe de altă parte, șoferii care nu voiau să-și distrugă mașinile, trebuiau să reducă foarte mult viteza.

După ce ziarul nostru a scris despre această situaţie, constructorul, SC Intermed Utilaj SRL, s-a apucat și de asfaltat. S-a turnat asfalt pe câteva sute de metri, apoi s-a făcu o pauză destul de lungă. În loc să înceapă în Seleuş, lucrările au început la ieșirea din Pâncota, în plin câmp. Şi cum speranţa moare ultima, mulţi dintre săteni şi şoferii care treceau prin zonă ne spuneau că în ciuda tuturor acestor stângăcii, speră ca măcar să se facă o lucrare de… calitate.

Semnalele de alarmă au fost neglijate

Despre calitatea lucrării a vorbit la acea vreme Cristian Ispravnic, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara şi consilier judeţean. Acesta atrăgea atenţia că piatra folosită de drumari nu este de calitate, aducând în sprijinul afirmaţiilor sale un buletin de analize, analize plătite din propriul buzunar. Reacţia reprezentanţilor Consiliului Judeţean nu s-a lăsat prea mult aşteptată, iar constructorul a pus cireaşa de pe tort, cerând extinderea perioadei de garanţie la opt ani. Şeful direcţiei Tehnice din cadrul Consiliului Judeţean Arad, Răzvan Ciubotariu, a explicat presei că prelevarea de probe nu o poate face oricine, ci reprezentanţii laboratorului care face verificările, în prezenţa tuturor părţilor interesate, iar piatra care a fost trimisă la Bucureşti, la analiză, ar fi trebuit prelevată din stoc, nu de pe porţiunea de drum la care se lucrează, pentru că după ce s-a trecut peste ea cu compactorul nu mai are aceeaşi rezistenţă la fragmentare.

Culmea, firma mai are lucrări de amploare în judeţ

Intermed Utilaj are nu mai puțin de opt mari lucrări în județul Arad: „Întreţinere drumuri asfaltate 2018-2021 Lot 1 Sector Arad, Lot 2 Sector Criș, Lot 3 Sector Ineu, Lot 4 Sector Sebiș, Lot 5 Sector Lipova” – aproape 1 milion de lei; „Modernizare străzi în Chișineu Criș”- aproape 2  milioane de lei; „Modernizare străzi în comuna Covăsânț”- peste 2 milioane de lei; „Modernizare drum comunal în comuna Șiria” – peste 3 milioane de lei; „Proiectare și modernizare străzi în Mișca, Vânători, Satu Nou, Zerindul Mic” – aproape 4 milioane de lei sau „Lucrări de modernizare infrastructură rutieră comuna Dieci” – valoare de peste 6 milioane de lei.

Recomandările redacției